M20B23
- 3mm cometic stålpakning
- ARP bolter
- Sveist kjølekanaler
- 228mm sinterlamell + forsterka 618 sachs trykkplate
- Getrag 260 girkasse
- Stora diffen, 100% esab sveist sperre...!
- M21 oljepumpe
- Adapter grenrør
- Holset HX40 m/16# eksoshus
- 4" K/N luftfilter
- Megasquirt I v.3.0
- 895cc dyser
- 2 stk MSD bensinpumper. 320l/t @ 2,8 bar og 12v.
- Alu intercooler (580 x 300 x 78mm)
- 2,5" trykkrør
- 50mm Synapse wastegate
- 50mm Tial dumpventil
- 3" eksos m/2 lyddempere.
- E75 bensin. (vinterkvalitet)
- 1,7 bar turbotrykk.
Her ser dere bremsediagrammet:

Og loggen fra MegaSquirtet:

Det som dere ser er at kurven går fint oppover ved ca. 3500 rpm, men når det kommer på ca 5000rpm da går kurva omtrent rett nedover, og effekta reduseres med omlag 100hk mellom 5 - 6000rpm....!
Hvis dere sammenligner MS loggen og diagrammet, så ser man at fra 5000 til 6000 rpm er lambdan veldig lav.... 0,69.
Hvor mye har dette å si for motoreffekten??
Jeg tror at hadde jeg hatt en noe høyere lambda, så kunne man fått ut en del hk til....!
Hva tror dere eksperter???