Nu kommer det intressanta för många, hur bygger man då en sån här motor?
Block:
CB Performance Aluminium.
Blocket är i stort sett ett orginalblock och det är godkänt som ett sådant i många racingklasser då det är VW's leverantör av block som har gjort det med ï stort sett orginalmått.
Blocket beställs direkt från CB utan hål för pinnbultar.
Man svetsar sedan på materian vid 2:ans cylinder bakom oljestickan.
Sedan pluggar man oljekanalen som sitter mellan cylindrarna då man kommer att borra rakt igenom den när man tar upp cylinderhålen.
Oljekanalen används till orginal oljekylare och den kommer inte att användas utam man använder en extern oljekylare istället.
Blocket läggas sedan i en fixtur som har samma mått som ramlagren och man planar av deckytan.
Man borrar sedan upp en annan hålbild för cylindrarna, samma som för Wassserboxer (dvs den vattenkylda varianten av VW-boxern som satt i VW-bussar under 80-talet).
Efter det så tar man upp hålet för större cylindrar.
Hålet blir "lite" större än orginal...
