Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Dalmasen
För mycket laddtryck
Inlägg: 367 Blev medlem: tor okt 28, 2004 3:19 pm
Ort: Ludvika Dalarna
Inlägg
av Dalmasen » sön nov 16, 2008 5:15 pm
Citat "PowerMagazine": 450 hästkrafter i en 2 liters Volvomotor med bensin som drivmedel är en uppgift ,som man SKA vara tveksam över.Motsvarande effektivitet skulle tex innebära 1575 hästkrafter ur en 7 liters V8 motor.
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672 Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg
av Mattias J » sön nov 16, 2008 5:20 pm
när man rasar ska man rasa ordentligt
den första där kan ju inte blivit ett billigt ras med tanke på grejerna han har i motorn ...
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Rikard B
Forumsberoende
Inlägg: 604 Blev medlem: sön jun 12, 2005 12:14 pm
Ort: Uppsala
Inlägg
av Rikard B » sön nov 16, 2008 5:31 pm
och efter ett ordentligt ras ska kolvarna hänga som sladdlampor lite här å var
old volvos never die they only go faster
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
Tim
För mycket laddtryck
Inlägg: 336 Blev medlem: tis dec 20, 2005 4:35 pm
Kontakt:
Inlägg
av Tim » mån nov 17, 2008 6:52 pm
Personligt KK....
im gonna kill him, I gonna kill him dead
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012 Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)
Inlägg
av Evert » mån nov 17, 2008 8:01 pm
Vilka vevstakar
Henrik Braun
Forumsberoende
Inlägg: 663 Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
Ort: Karlshamn
Inlägg
av Henrik Braun » tis nov 18, 2008 6:38 am
Det är inte många som lyckas rasa så man kör över sitt eget topplock.. helvete
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
vesslan
För mycket laddtryck
Inlägg: 489 Blev medlem: tor sep 21, 2006 3:10 pm
Ort: Kumla
Inlägg
av vesslan » tis nov 18, 2008 7:48 pm
dra pungen i gruset,
vad kan orsakat detta haveri? Dra en vevstake genom blocket har väl hänt men att skjuta av blocket?
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261 Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:
Inlägg
av RoGGaH » tis nov 18, 2008 9:33 pm
Vätske slag kan nog vara en anledning på dom som kör diesel då dom kör på 50% vatten.
Men det där såg ut som metanol konverterade dieslar så det var nog helt enkelt för mycket pulver
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
andy_83
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 69 Blev medlem: ons jul 18, 2007 1:11 am
Ort: vedum
Kontakt:
Inlägg
av andy_83 » mån dec 29, 2008 4:51 pm
på tok mycket pulver i den
turbo_sven
För mycket laddtryck
Inlägg: 193 Blev medlem: lör jul 08, 2006 10:51 pm
Ort: Fjälkinge
Kontakt:
Inlägg
av turbo_sven » mån dec 29, 2008 5:14 pm
han som körde måste ha skitit ner sig
jimzon
För mycket laddtryck
Inlägg: 310 Blev medlem: sön jun 22, 2008 1:29 am
Ort: örnsköldsvik
Inlägg
av jimzon » mån dec 29, 2008 5:16 pm
herregösses vilka stakar, inte konstigt blocket gav vika före dom
khracing
För mycket laddtryck
Inlägg: 160 Blev medlem: mån dec 15, 2008 2:43 am
Ort: Ring Knutstorp
Kontakt:
Inlägg
av khracing » mån dec 29, 2008 5:51 pm
Är det inte sånt som kallas SERVICEVÄNLIGT ?
(lätt att byta kolvringar ju)
RWD EVO 600+ hk, snart med BMW M3-låda, nej... NU med BMW M3-låda
Kristian Hesselmark
Boost me
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17 Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:30 pm
Ort: Norrköping
Inlägg
av Boost me » tis dec 30, 2008 5:57 pm
khracing skrev: Är det inte sånt som kallas SERVICEVÄNLIGT ?
(lätt att byta kolvringar ju)
...