Sankans B20 turbo bygge

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Emils
För mycket laddtryck

Inlägg av Emils »

det är bara börja elda då :hihi:
Emil Sundberg.
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Emils skrev:det är bara börja elda då :hihi:
haha ska fan ta att göra det! ska ta mig ett snack med honom imorgon =)

Idag var jag iallafall ut på isen med bilen, helve** vad skoj det var :P slutade dock med att min svets i bakaxeln släppte på ena hjulet så det gick inge vidare efter det, redan på vägen ut kände jag att den kuggade över lite, men den beslöt att ge sig då min vänstra frambroms frös och jag blev lite aggresiv :twisted: så ikväll har jag svettsat mer rejält :thumbright:
skulle bli förvånad om det inte håller nu och dum som jag är tänker jag aldrig på att ta med kameran när jag ska meka, kommer jämt på det när jag är där... ska försöka att inte glömma den och bilder kommer nog säkert ifrån när vi var ute på isen om intresse över lite sånna bilder finns
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Update:

Snart är det dags för rullande landsväg av bilen :twisted: ställa in förgasarna och allt optimalt sen kika hur många hk det ligger på bakhjulen, hoppas jag hinner till nästa vecka. ska beställa hem en facet och filter king från kg, måste bara kika vad jag behöver för anslutningar innan jag beställer. Jag vill ju ha riktig pump med tryckregulator när den ska in :)
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

hur fan går d med filmen då? :twisted:
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Martin H
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

lever den stakars motorn än :wink: får hoppas det går bra i bänken då.
vart ska du bromsa då?
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Rydberg skrev:hur fan går d med filmen då? :twisted:
jadu den där jävla filmen haha :doh: Paby är typ världens segaste
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Martin H skrev:lever den stakars motorn än :wink: får hoppas det går bra i bänken då.
vart ska du bromsa då?
haha klart den lever :) går riktigt bra, fast kommer gå ännu bättre efter det där :thumbright: jag ska bromsa den i stockholm hos lundblad
Martin H
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

ok den där värsting motorn jag berättade om som bara hade 180hk är också bromsad där, så det blir ju kul att höra vad din ger. lycka till
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Martin H skrev:ok den där värsting motorn jag berättade om som bara hade 180hk är också bromsad där, så det blir ju kul att höra vad din ger. lycka till
okej :) hade den 180 hk i motorn eller på hjulen? hade du gjort toppen till den motorn? antar att det är i motorn du menar. Vi har ju en bmw 520i -95 med 150 hk i motorn och tycker min går mycket bättre än den men upp till bevis snart haha, han ställer ju in förgasarna och de åt mig så det är helt rätt så lär ju bli mer hk än vad det är nu iallafall ^^
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

han lundblad, vart i stockholm befinner han sig och vad tar han för injustering o bänkning?

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Det ligger i Huddinge här har du länk till hans hemsida http://lundbladmotor.se/
Det kostar 3000:- för att ställa in och bromsa ;) inte farligt tycker jag
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

synd det låg på felsida av sthlm, men men har ju en kille här i stan som har rolling road så får vell ta o kika in hos han...Är egentligen inte så pigg på o göra d hos han för han e lite som han e...

Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Rydberg skrev:synd det låg på felsida av sthlm, men men har ju en kille här i stan som har rolling road så får vell ta o kika in hos han...Är egentligen inte så pigg på o göra d hos han för han e lite som han e...
Vad menar du med fel sida? :P det är väl ändå rätt för dig om du kommer från nyköping och närmare för dig än för mig för jag bor i Fagersta som ligger ca 18 mil ifrån :doh:
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

hur gåre me filmen? :)
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!

För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

Sankan skrev:
Rydberg skrev:synd det låg på felsida av sthlm, men men har ju en kille här i stan som har rolling road så får vell ta o kika in hos han...Är egentligen inte så pigg på o göra d hos han för han e lite som han e...
Vad menar du med fel sida? :P det är väl ändå rätt för dig om du kommer från nyköping och närmare för dig än för mig för jag bor i Fagersta som ligger ca 18 mil ifrån :doh:
Enligt oss så är d på fel sida :hihi: , rätt sida är typ södertälje :slap: :alcoholic:

Skriv svar