Projekt arbetsvecka, a 40h? =)
-
- Alltid på trycket
- EsabMan
- För mycket laddtryck
Gick bra å bra... åkte ju på ett växellådsbyte mitt i alltihop 

Fredrik Karlsson
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=33172
Riktiga bilar har stela tändkablar

-
- Alltid på trycket
Haha, kul att du registrerat dig du med!nord skrev:Vad händer i garaget?
Inga uppdateringar och inte syns du till på jobbet.
Har du slöat till total över julledigheten?
Slöat till sig skulle man nog kunna säga, åkte på feber efter nyårsfirandet men imorgon tänkte jag försöka jobba

Kommer uppdatering då man blivit återställd.
- EsabMan
- För mycket laddtryck
Nu måste du aktivera dig!
Nu har ju alfan vaknat till liv igen
Nu har ju alfan vaknat till liv igen

Fredrik Karlsson

-
- Alltid på trycket
-
- Alltid på trycket
-
- Alltid på trycket
Tråden suger ju nästan, tagit alldeles för lång tid med projektet och varit dåligt med uppdateringar nu på slutet! Men här kommer en, med massa bilder!

Skulle ta itu med kardanet som jag gruvat mig för, så jag började med att kapa upp tunneln för komma åt mellanlagringen:

Kapade sedan amazonkardanet som satt där och drog isär det vid mellanlagringen, fick vålda dit distanshylsan som verkligen blev tight!

På plats mot bmw kardanet:

Svetsat:

Gick över förväntan! Sedan tog jag och gjorde något roligt istället, eftersom Ersviken har så läcker bur i sin bil ville jag också ha en lackad!
Done!

Efter det svetsade jag fast stycket för mellanlagringen i det gamla fästet, hamnade ungefär 30mm lägre än det satt tidigare och jag tror att vinkeln på kardanet blev riktigt bra faktiskt men det återstår o se!
Innan jag gjorde kväll tidigare så drog jag dit nya NGK 7:er som jag knackat ned till 0,5mm i gnistgap. Gamla stiften såg ut som skit.

TIME REMAINING: 3H

Skulle ta itu med kardanet som jag gruvat mig för, så jag började med att kapa upp tunneln för komma åt mellanlagringen:

Kapade sedan amazonkardanet som satt där och drog isär det vid mellanlagringen, fick vålda dit distanshylsan som verkligen blev tight!

På plats mot bmw kardanet:

Svetsat:

Gick över förväntan! Sedan tog jag och gjorde något roligt istället, eftersom Ersviken har så läcker bur i sin bil ville jag också ha en lackad!
Done!

Efter det svetsade jag fast stycket för mellanlagringen i det gamla fästet, hamnade ungefär 30mm lägre än det satt tidigare och jag tror att vinkeln på kardanet blev riktigt bra faktiskt men det återstår o se!
Innan jag gjorde kväll tidigare så drog jag dit nya NGK 7:er som jag knackat ned till 0,5mm i gnistgap. Gamla stiften såg ut som skit.

TIME REMAINING: 3H
-
- Alltid på trycket
-
- Alltid på trycket
Japp ikväll blev det lite gjort, nu är bilen konverterad till hydraulisk koppling.
Byggde ett fäste av lite skrot som fanns i garaget, svetsarna ser ut som skit men det beror helt enkelt på att bilen är så förbannat liten så det går helt enkelt inte o komma åt bättre på plats!
Huvudcylindern monterad:

Fick göra en "ledad" infästning till pedalen då det var svårt o hitta ett lämpligt läge utan rörelse "upp och ner":

Mot cylindern:

Knäckte till en plåt som stöd så det kan röra sig rakt och inte bryta:

Har även dragit bränsleledningarna nu samt tätat ett läckage vid avluftningarna på tanken (byglade dom), slangen räckte ganska precis för tryck o retur. Ska bara klippa slangen nu på lämpligt ställe och montera dit ett filter så är det klart.
Fick tag i ett lämpligt plattjärn som får bli fäste för tanken sedan.
Brände även fast ett fäste för manöverpanelen med bara det viktigaste
Imorgon eller på tisdag får jag hjälp av Thomas Hultman att dra elen för startmotor/generator, bränslepumparna samt matning över relä för sprutet, därefter blir det inkoppling av MS'et som jag hoppas få hjälp av Jonas Back (backeliten) med.

Skulle haft tag i en kvadratmeter plåt så man kan lappa ihop kardantunneln med, tips mottages gärna!
Byggde ett fäste av lite skrot som fanns i garaget, svetsarna ser ut som skit men det beror helt enkelt på att bilen är så förbannat liten så det går helt enkelt inte o komma åt bättre på plats!

Huvudcylindern monterad:

Fick göra en "ledad" infästning till pedalen då det var svårt o hitta ett lämpligt läge utan rörelse "upp och ner":

Mot cylindern:

Knäckte till en plåt som stöd så det kan röra sig rakt och inte bryta:

Har även dragit bränsleledningarna nu samt tätat ett läckage vid avluftningarna på tanken (byglade dom), slangen räckte ganska precis för tryck o retur. Ska bara klippa slangen nu på lämpligt ställe och montera dit ett filter så är det klart.
Fick tag i ett lämpligt plattjärn som får bli fäste för tanken sedan.
Brände även fast ett fäste för manöverpanelen med bara det viktigaste

Skulle haft tag i en kvadratmeter plåt så man kan lappa ihop kardantunneln med, tips mottages gärna!
-
- Alltid på trycket