Har alltid tyckt att bilen är så jäkla fin och nu när man såg vilket jobb du lagt ner på bara rostlagning blir den ju bara ännu finare.
BTW såg början av tråden att du undrade vad de höll på med på SBP i Vänersborg. Har lite samma funderingar hur de kunde släppa igenom Mantan, strax innan jag köpte den..., med blankt papper å stora hål i balkarna under stora mängder "plast"
Herman skrev:Kul med lite nya bilder som man inte sett förut
Har alltid tyckt att bilen är så jäkla fin och nu när man såg vilket jobb du lagt ner på bara rostlagning blir den ju bara ännu finare.
BTW såg början av tråden att du undrade vad de höll på med på SBP i Vänersborg. Har lite samma funderingar hur de kunde släppa igenom Mantan, strax innan jag köpte den..., med blankt papper å stora hål i balkarna under stora mängder "plast"
/ David
ja den bes stationen är bäst om man har gamla bilar
Jag har inte riktigt fått tummen ur och kollat på filmen ännu, måste ta tag i det
Optima tycker jag inte alls man behöver.(och ser inte riktigt någon anledning till att ha heller)
Ett vanligt varta eller dyl. sitter ju inte fel tycker jag
Får alltid ett visst mått av allergisk reaktion när man får se biltema i en fin bil
Jag blev dock lite fundersam när jag såg fjäderbenen, såg ut att vara några stöddiga dämpare och några sportfjädrar.
Jag kollade igenom tråden, men såg inget om det.
Vad är det för grejer, vart finns det osv.
Jag är ju intresserad av någonting till E3, men vet inte riktigt vad ännu.
Något stabilt i alla fall
Bmw 635 Csi 1983 om nu någon missat det...
Original var bilen utrustad med.
ABS, AC, 4xElhiss, El taklucka,"STOR" Färddator, farthållare mm.
Farthållare, vissa funktioner på Färddator samt AC har tyvärr fått prioriteras bort till förmån för Bi-Turbo motorn.
Växellåda 5-Vxl Getrag 262 Med lös kåpa 0,85 Utv på 5an. (original lådan) Koppling Enkelmassa svänghjul från 635an (6,7Kg) Sachs 765 tryckplatta och stel Bmw 535 e34 std. lammell. Slutväxel Bmw e28 m535 -86 Utv. 3,07:1 och diffbroms Stötdämpare Bilstein sport dämpare med 41mm ben fram. Sänkningssats Okänt fabrikat men den är LÅG Frambromsar 325x25 skivor från Bmw e46 330 med 635ans original ok monterat i en adapter, alla bromsslangar stålomspunna. Bakbromsar 300x10mm från e34 med e34 Bromsok, Passar bolt on på e24 och e28 Fälgar Extremt ovanliga och lätta OZ-Racing 8,5x17 Et 13 3-delade split fälgar, troligen tillverkade på tidigt -90 tal Avgassystem2x2,25" från turbos (trångt) sen kona upp till 2x2,5" rostfritt två dämpare under kardanen och en hemmabyggd dämpare bak. Inredning Svarta sportstolar från e36 M3 -94 fram bak 635 original svart skinn och en momo Mocca ratt.
Björk
Nu är detta tillagt på sid 1
Så alltså Bilstein sport med 41mm ben fram, innebär att dämparen egentligen sitter upp och ner för lägre ofjädradvikt.
Fanns också Bilstein som dessa till Volvo när det begav sig på -80 talet
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.