air_denka skrev:är det inte bara att centrera det med fingrarna. Loppa fast Tryckplattan med 2-3 loppor. lägga svänghjulet tillsammans med TP i en pelar borr och sen gänga hålen du borrar. Sen lämna in på balansering? Knotan här på forumet förklara så..
haha . jag såg det svaret . var jag som la upp den tråden med så
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Igår fick jag hem svänghjulet å motorn stoppades i ganska direkt .
Idag byggde jag klart tryckrör. koppla kylare å massa grejjer.
Det som e kvar är typ dra kablar till sprutet sen kan man nog provstarta snart !
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Det är det, din kommer nog bli riktigt bra lite mer påkostad och ett riktigt sprut gör ju bra mycket. Ser fram emot lite uppstarts och provkörnings film.
G.Nauta skrev:Fan va fränt nu måste vi ju få film bevis
Finns nog risk för det idag, igår var det väääldigt mörkt ute!
Efter att Oskar dragit om elsystemet och jordat ordentligt så finns där inga fler resets alls, och ny firmware i JAW eneheten så blev den väldigt mycke stabilare.
Lambdan ligger runt 0.72 på fullt ös, ska snåla av den ännu mera idag.
Och prova hur den beter sig med lite mera tändning