Jag hatar biltjuvar!

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Kontakt:

Jag hatar biltjuvar!

Inlägg av C Upp »

Nu sitter jag här på jobbet... Klockan är snart halv fem på morgonen :( Anledningen till att jag sitter här, ensam. Är för att när jag skulle ta bilen och åka hem idag märker jag till min förvåning att jag haft inbrott i min pendlar-740. Stereon är borta, lite CD-skivor och mina solglasögon :( Okej tänker jag. Skit samma, stereon var inte så bra och de flesta skivorna var brända.

MEN så ska jag ta och åka hem i alla fall, smått vemodig. Sätter nyckeln där tändningslåset en gång satt... Men det är bara ett hål kvar. Nu blir jag arg!

Så nu sitter jag här, i stockholm, 7 mil hemifrån. Ingen jag känner är vaken och orkar åka och hämta mig, bilen är obrukbar då jag inte kan få igång den, eller få av rattlåset. Det går inga tåg, och även om det gjort det så har jag inga pengar till det. Snuten kommer troligen inte göra ett skit, och försäkringsbolaget skiter fullständigt i sånt här :(

Det känns fett hårt just nu. Kommer bli kvar här tills nån vänlig själ vaknar i morgon bitti och tycker det är värt det att åka 7 mil för att hämta hem en polare i nöd. Och då måste jag fortfarande få hem bilen, vill ju inte att den ska stå kvar här och bli snodd!

*suck*

Varför måste det finnas såna här människor?
Åden
För mycket laddtryck

Inlägg av Åden »

nämen så jäääävulst !!
förbannade människor(?) som gör sådär... :evil: hoppas du tar dig hem iaf, och att det löser sig med försäkringsbolaget.
/Markus
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Fy fan så drygt! :evil:
Det är nästan tur man inte upptäcker tjuvarna på bar gärning..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
fizz
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av fizz »

Older and YZer ....
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Kontakt:

Inlägg av Axel »

hm... jag kan väll svänga ner till stockholm i eftermiddag om det är så? jag har rattlås och sånt ligger hemma också som du kan få... så det löser sig! jag slutar vid 16-tiden, men måste fixa kopplingen på 164an lite... öhm, snart gjort. skicka ett SMS om det låter intressant.
Axel Wall
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av C Upp »

Ja, nu står bilen på Upplands Motor i Uppsala i alla fall. Fick bärgas hem till slut.
Jag gick upp klockan 07:00 på söndagen, bakis, efter att ha festat på en finlandsfärga till klockan 02:00 på natten, lördag. Åkte till jobbet kl 15:00 när båten kom i land, jobbade tills jag nästan somnade, då upptäckte jag inbrottet.

Bärgaren kom äntligen klockan 15:00 på Måndagen, och jag var hemma lagom till klockan 19:00, bara 36 timmar efter att jag vaknat... Somnade ganska snabbt då.

Nu hoppas jag bara att det inte blir för dyrt att fixa skiten :evil:
Användarvisningsbild
Turbo_Rekord
Lite mer laddtryck

Inlägg av Turbo_Rekord »

Jag hatar tjuvar de har varit och försökt på bilarna på vår gata 2 gånger
Bild
Fredde_144-74
Lite mer laddtryck

Inlägg av Fredde_144-74 »

Tja varför kan inte folk bara låta bli andras grejer.

Jag kör taxi i umeå och hade taxin på västerslätt, sent en natt satt jag och pratade med tjejen i växeln då jag fick en körning, kommer ut från huset där vi hade beställnings centralen och ska starta taxin, slut ström. Ingen fara, tänkte jag, jag har ju min privata bil ett par hundra meter härifrån så jag går och hämtar den och kablar igång taxin. När jag närmar mig parkeringen där jag har bilen parkerad ser jag hur en saab (hade då en saab) backar ut från ungefär den parkerings platsen där jag hade min bil parkerad.
Börjar ana oråd.
Tar fram mobilen och börjar slå 112, men ringer inte. Bilen kör runt vändplanen längst ner på gatan och kommer mot mig. Då ser jag min reg-skylt var på jag ringer.
Det svarar en tjej på SOS-alarm och jag presenterar mig och talar om var jag befinner mig, talar sedan om att min bil just blivit stulen, var på hon frågar hur jag kan veta att den blivit stulen.
Jag svarar; "Jo det är min bil och jag sitter inte bakom ratten."
Hon svarar;" Oj, oj, jag ska koppla dig till vakthavande."
Jag kopplas till vaktahavande polis i umeå och jag presenterar mig och förklarar situationen och talar om åt vilket håll min bil åkte.
Vakthavande talar om för mig att dom ska skicka en bil omgående och ber mig vänta i telefonen. Det tar 2-3 minuter så berättar han att polisbilen har hittat min bil och att dom håller på att stoppa den. Han ber sedan att få ringa när dom fått bilen till stationen. Detta har då tagit 5-10 minuter sedan jag såg bilen bli stulen.

En timme senare ringer vakthavande upp och talar om för mig att jag komma och identifiera bilen och innehållet i bilen. En och en halvtimme efter att bilen blev stulen kan jag åka hem med den från polisstationen.

Åtalet för bilstöld las ner, men så vitt jag vet åkte dom dit för det grova narkotika brott och brott mot knivlagen som dom också hade gjort sig skyldiga till.

Ibland ska man ha tur, inte alla kommer undan. 8)
Hade volvo 144-74, Nu är det BMW ett tag.
W-Lock
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av W-Lock »

haha så jävla tur. de är en sak som är bra me umeå, de är inte så stort. hehe. de va ju bra att de gick fort iallafall
240 power
Användarvisningsbild
AFFE
Forumsberoende

Inlägg av AFFE »

Synd att det inte e skott pengar på dom rackarns va pengar man skulle
tjäna i alla fall i här i 08 stan :twisted: :twisted:
AFFE
Skriv svar