Tänkte bygga om vevhusventilationen, tänker då på röret mellan insug och block. Ni som åker M20B25 hur har ni löst det? Vill få lite tips och ideer på hur man kan göra.
Jomen...röret sitter ju fast mellan insug och trycks på plats av fjädern. Kapar jag av röret och pluggar insuget så är ju röret i blocket helt löst Jag tänkte göra de tlite enkelt och bara sätta på ett gren på det röret och dra en slang från det och sen låta det vara som det är...bra eller bu?
Lången skrev:Jo, lite aktiviteter ska den nog få vara med om Men det hänger lite på Stecka om han har lust att hjälpa mig och mappa eller om han börjar fega ur
Okidoki...jag får ta och riva lös allt och kolla vad som blir bäst, men först är det uppstart som gäller. Borde kunna bli i morgon kväll om allt går som det ska.
Nu är loket uppstartat Och eftersom det har varit plusgrader några dagar så är det ju bart på en del vägar så då var man ju tvungen och ut och testa Rätt stor skillnad på spool på k27an och HX55:an. Laddat verkar komma bra mycket tidigare nu, trots att avgashus och kompressordel är mycket större Lät rätt elak när wg:n öppnade Tyvärr så läckte det från oljereturen på turbon så mitt nya fina avgasbandage är nersölat med olja luktar mindre gott i kupen vid körning. Men i övrigt verkar allt funka hittils iaf efter den lilla provkörningen. Glömde kameran i vanlig ordning
Nån som har nått tips på hur man får bort oljan från avgasbandaget? Går överhuvudtaget eller är det bara att linda av och kasta skiten Provade med avfettning med det verkade inte funka.
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem