Har inte en aning. kan kolla i helgenVentilen skrev:tjena.
kul med 140 byggen!![]()
vad är de för färg på din 140, färg nummer alltså?
mvh
Volvo 142Turbo-71
Tyckte ditt jobb var riktigt seriöst jag!!Glufsen skrev:Jag känner igen migFast du gör ett myyycket seriösare arbete än vad jag har gjort! Sitter det fästen för växellådsbalken i rambalken eller fixar du det sen?

Allt sånt med inpassning ska jag göra när jag vet att all rost är utbytt till hel plåt. Ska ju dessutom köra med en getrag-låda,



Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.
- johan johansson
- Forumsberoende
- Inlägg: 735
- Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
- Ort: västerås/turbocity
Re: volvo hela dan
He he du är mer en välkommen Johan. Armin vet ju vars det ligger.johan johansson skrev:den blir nog fetborde nog göra garage besök tror jag
Har lite frågor till dig sen också.


Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
Det är zinkfärg och det stoppar för 12oo grader, vet inte om turbon blir nå varmaresleeper pv skrev:citerar: "Men var ut en sväng idag och tog bort avgashuset från turbon och målade det"
Öhhh, varför måla avgshuset och isåfall med vilken sorts färg? Känns som all färg kommer brinna upp. endast "coatimg" lär väl hålla för den temperaturen som blir där?
//F.
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
Fin färg du fick på motorn. Jag har en generell fråga angående detta med motorfärg..alla motorer jag målat om med alla olika färger - ja, det har aldrig hållit speciellt länge. Jag hade t ex ett b30 block som jag avfettade och blästrade helt rent.. och jag var noga. Grundade med nån dyr spraygrund avsett för motorblock. Sprejade 3 lager med en ännu dyrare färg, en gammeldags fordblå motorfärg som sedan länge inte är godkänd i Sverige. Tror den innehöll bly eller nåt, vet ej. Skit samma, den färgen sades vara den bästa. Det gick väl några dagar, sedan började det lossna vid skarpa kanter, frostpluggar och sånt. Nu kan man dra av den i flagor. Oljan/bensinen/värmen verkar vara något som eftermarknadsfärger inte står pall mot?Mats_L skrev:NU har jag gjort lite igen.
Svetsat i golv och balk, honat cylindrar lite och målat motorn.
Min fråga är: vart vänder man sig om man vill ha "riktiga grejjor"? Dvs någon som har färg med motsvarande "B20-orginal" kvalitét, alltså ungshärdad färg. Någon som vet 1) vad färgen heter 2) vem som säljer den 3) vem som kan utföra ett proffessionellt motorlacksarbete, komplett med härdning i ugn.
Tack,
"Accobra"
Jag köpte vanlig motorfärg på mekonomen.
Men annars är det väl .ex. nån sån grossistfirma som säljer färg till lackerare.
Sleeper_PV: Inget jag provat, men två av mina garagekompisar har sagt samma sak som jag skrev, runt 1200 grader.
Varav den ena kille har lackat sitt grenrör i zinkfärg, han får ju fart på sin bil innan mig så vi får väl se hur det går för honom.
Jag ska hålla dig underrättad


Men annars är det väl .ex. nån sån grossistfirma som säljer färg till lackerare.
Sleeper_PV: Inget jag provat, men två av mina garagekompisar har sagt samma sak som jag skrev, runt 1200 grader.
Varav den ena kille har lackat sitt grenrör i zinkfärg, han får ju fart på sin bil innan mig så vi får väl se hur det går för honom.
Jag ska hålla dig underrättad

Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.