Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » fre jan 09, 2009 8:12 pm
jävla tur du sa de! hade helt missat detta i all hast
dock är det fixat och ett ATHENA cylinderkit med topp är påväg
team weber power
klenis
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31 Blev medlem: lör dec 20, 2008 8:51 pm
Ort: Öjebyn
Inlägg
av klenis » lör jan 10, 2009 11:19 am
Den har bara 2 kanaler + 2 booster portar
Yamaha sr 433
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » lör jan 10, 2009 2:56 pm
ja de är riktigt men har avbeställt den och en 6-kanalig är på G.
undra vad man ska använda för förgasare...hm
team weber power
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198 Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Inlägg
av Kadett4wd » lör jan 10, 2009 3:10 pm
jag skulle inte gå på mindre än 24mm på en 6 kanalare
Jag hade en mikuni 24mm på en 4 kanalare för några år sedan.
det funka skitbra på den mamban.
jag hittade till o med en fugge från en gammal Kawasaki 125a, den gick in under 'tanken' på mamban.
Den kawamotorn ser nätan ut som en Yamaha FS1 motor, alltså fuggen 'inuti' motorn.
lite ombestyckning o mamban gick finfint, toppade väl kanske 85-95blås.
bakhjulet vek sig ganska fort *S*
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » lör jan 10, 2009 3:24 pm
haha ja jag har kört 70cc mamba när man var 15-16, dock "bara" en miniterm med 19bing och himpa bimpa avgasystem
men tycker både framhjul och bakhjul tog stryk på den jävlen av vissa anledningar haha
men jag tror på 26 eller 28mm förgasare då den ska portas med.
team weber power
klenis
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31 Blev medlem: lör dec 20, 2008 8:51 pm
Ort: Öjebyn
Inlägg
av klenis » sön jan 11, 2009 9:21 pm
På gamla dar skulle jag säga en brochad bing 22mm men nu säger jag en micuni 26mm och en reead från en 80cc cross och slipa upp booster portarna så du får kanalerna
Yamaha sr 433
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » tor jan 15, 2009 5:43 pm
nu har cylindern kommit, får hoppas de går å få fart på den.
//matte
team weber power
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » lör jan 17, 2009 8:32 pm
bara för att...! haha långt ifrån klar men tyckte sidorna såg så tråkiga ut så skrev lite på den
( ska måla med svart runt bokstäverna så de kommer se bättre ut sen)
team weber power
klenis
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31 Blev medlem: lör dec 20, 2008 8:51 pm
Ort: Öjebyn
Inlägg
av klenis » sön jan 18, 2009 7:38 am
Tusan oxo att man inte fick händerna på en sådan gobit som 15 åring
mmmmn men en shasc 6 väklad ceoss hoj fan va den gick...
Yamaha sr 433
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627 Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:
Inlägg
av Johnny » sön jan 18, 2009 12:26 pm
klenis skrev: Tusan oxo att man inte fick händerna på en sådan gobit som 15 åring
mmmmn men en shasc 6 väklad ceoss hoj fan va den gick...
Är det fel på ditt tangentbord eller har du smuttat på flaskan?
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » sön jan 18, 2009 1:29 pm
Johnny skrev: klenis skrev: Tusan oxo att man inte fick händerna på en sådan gobit som 15 åring
mmmmn men en shasc 6 väklad ceoss hoj fan va den gick...
Är det fel på ditt tangentbord eller har du smuttat på flaskan?
haha ja jag började fundera med
team weber power
klenis
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31 Blev medlem: lör dec 20, 2008 8:51 pm
Ort: Öjebyn
Inlägg
av klenis » mån jan 19, 2009 7:30 am
Nää satt i bilen skrivande med en hand körande på E4an
Tala om att SMS är faliga att skriva körande bil..
Yamaha sr 433
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » tis jan 20, 2009 6:59 pm
klenis skrev: Nää satt i bilen skrivande med en hand körande på E4an
Tala om att SMS är faliga att skriva körande bil..
haha
nu har man börjat fila lite, har anpassat blocket mot cylindern och börjat fila smått i cylindern men ska börja räkna lite i "trimprogrammen i datorn först.
team weber power
Enok
Forumsberoende
Inlägg: 569 Blev medlem: mån nov 24, 2008 3:13 pm
Ort: Lindome
Inlägg
av Enok » ons jan 21, 2009 1:04 am
haha
nu har man börjat fila lite, har anpassat blocket mot cylindern och börjat fila smått i cylindern men ska börja räkna lite i "trimprogrammen i datorn först.[/quote]
Tänk på att du behöver ett långt register på motorn
om du skall köra 3-vxl. Om du varva till 11000 på
varje växel, så hamnar du på 6600 när du växlar till 2an
och 7200 på 3an.
klenis
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31 Blev medlem: lör dec 20, 2008 8:51 pm
Ort: Öjebyn
Inlägg
av klenis » ons jan 21, 2009 8:48 pm
Topp och cylindrar från en Rigtig EU ligist moppe
Eller en relik från unga dagar ...
Nää borad och portad 380cc tvåtaktare 68 hk mätt på bakhjulet
Yamaha sr 433