torpis skrev:GT-K 650 är 66mm. finns en S2 med en sådan som bromsar 822hk i motorbänk. därav att det är kul att jämföra
Vilken BW skulle kunna funka för 450hk pulssplittat(?) på en 1.8l motor? pris på en sådan? (effekt från 420-460hk på veven är perfekt)
Det var inte dåligt. Ungefär som Karlsson bromsa med sin 65mm S300à
då ,jämför med den då.
En S200à med 55mm inducer skulle klara den effekten och den har
T3 twin entry.
Fyrken. Det finns väl inget vedertaget koncept för att mäta dynamisk
respons på turboagg utanför jobbets väggar. Låg roterande massa ,
impulsbaserad uppladdning bla är viktigt då generellt sett . Jo det är
nog i dom sammanhangen som kullager får anses ha sin största fördel.
Fast mig veterligt så är det bara en tillverkare som använder rätt sorts
kullager, keramiska vinkellkontakts.
/Christer