Projekt arbetsvecka, a 40h? =)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Turbokoftan
Alltid på trycket

Inlägg av Turbokoftan »

Tack så mycket hörni!

Verkade som att Jonas hade möjlighet o mappa i helgen med, så ev blir det lite åka av då!

Stay tuned! :thumbright:
Turbokoftan
Alltid på trycket

Inlägg av Turbokoftan »

Uppdatering, idag skulle jag egentligen haft bilen i Mellansel och varit ute o kört var tanken, gav upp vid halv 5 imorse då jag inte fick ur luften ur kylsystemet på den trots att jag höjde upp kylaren osv. Ska bygga någon form av expansionskärl o blir nog kylarbyte igen..
Tips på placering av kärl?

Lite bilder från gårdagen, slängde in ett par stolar från nissan micra (tror jag?). Dessa var tänkta att sitta i brors epa någon gång i början på -90.
Idag är de inte lika coola men var säkert sportiga då, men man sitter faktiskt bra i dom!
Brände även dit ett fäste för växelspaken, syns i bild:
Bild
Bild

Ställde ner wastegaten ett par varv med till att börja med, hade kärvat ihop på gängen av värmen men gick till slut med wd40:
Bild
Bild

Sedan blev det en del småpyssel gjort, fick byta alla kylarslangar och monterade original 525kylare istället för dieselkylaren, monterade laddtrycksmätare, gjorde om fästet för alupanelen i bilen och bytte till en m6 bult istället för den självborrande som satt där innan, drog fast sprutet riktigt i instrumentbrädan osv osv..

Luftade även frambromsarna, tack till Tom E för hjälpen. Fick tryck nästan på engång, däremot så kärvar högra framoket så jag måste nog lös med det och motionera upp det.

I veckan ska jag försöka hinna lägga om däcken runt om på den, högra framdäcket har ordentliga torrsprickor och kordsläpp och bakdäcken är av modellen MS, har fortfarande inga isdäck och lär nog inte köpa några för då pajar nog hela bilen på engång. Framvagnen är grymt ostabil och bakvagnen gillar nog inte effekten utan fäste heller så..

Släpvagnen är nu framskottad iaf!
Användarvisningsbild
backeliten
MS-Guru
Kontakt:

Inlägg av backeliten »

Funderade just vart du tog vägen idag! :)
Men nu börjar det likna en riktigt isbil!

en liten teaser på en alfa från dagens körning:
http://se.youtube.com/watch?v=mgJZAnmDCvA
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
jol
Forumsberoende

Inlägg av jol »

italienska lättvikts-torkarblad :D
Peter Strandberg
Alfa kombi
caseih
För mycket laddtryck

Inlägg av caseih »

grymt projekt!

btw, finns det möjlighet att en privat person(t.ex. jag) får komma å köra på isbanan i Mellansel? mot betalning naturligtvis!! om det är möjligt, vad kostar det å vad har ni för krav på bilarna osv?
Turbokoftan
Alltid på trycket

Inlägg av Turbokoftan »

backeliten skrev:Funderade just vart du tog vägen idag! :)
Men nu börjar det likna en riktigt isbil!

en liten teaser på en alfa från dagens körning:

Kod: Markera allt

http://se.youtube.com/watch?v=mgJZAnmDCvA
Hehe, ja det blev så sent i garaget så jag sov bort en del av dagen och hörde därför inte av mig något, men karlsson ringde och väckte mig så du fick kanske en update :)

Haha vilket ryt i det italienska stallet! Nu blir man ännu mer sugen på att köra!

Men det låter bra, har själv tidigare inte riktigt fått kläm på vad den liknar! :hihi:

caseih skrev:grymt projekt!

btw, finns det möjlighet att en privat person(t.ex. jag) får komma å köra på isbanan i Mellansel? mot betalning naturligtvis!! om det är möjligt, vad kostar det å vad har ni för krav på bilarna osv?
Tack så mycket!

I år har isbanans aktiviteter dragit igång för fullt, så pass att de driftiga personerna startat en förening. Vad jag vet är avgiften satt till 250kr (rätta mig om jag har fel), tala med någon av jonas (Backeliten), Karlsson (Esabman), oskar (Ersviken) så kan de nog hjälpa dig!

Ikväll är det fest i umeå ska se vad staden har att erbjuda! Haha

Hoj!
Turbokoftan
Alltid på trycket

Inlägg av Turbokoftan »

Andreas Sköld
För mycket laddtryck

Inlägg av Andreas Sköld »

Så jäkla rå! :twisted:
Buy it,Use it,Break it,Fix it
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

:headbang:
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Turbokoftan
Alltid på trycket

Inlägg av Turbokoftan »

:thumbright:

Får nu förklara detta projekt som klart så avslutar därför tråden här, får tacka alla läsare och de som lämnat någon form av kommentar.

Får som slutkläm slänga in att bygget av bilen har bjudit på många roliga stunder! Under hela projektets gång har målet varit att hålla utgifterna så låga som möjligt vilket givit en del underhållning då man samlat på sig material ur skrymslen o vrår..:)

Kan hända att det kommer någon bild i Mellansels-tråden under filmer och bilder:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... sc&start=0

Kommer nu att fortsätta med det andra projektet i garaget så man hinner klart till sommaren.

Ha de bra!
/Cristofer
Användarvisningsbild
MasterDevil
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av MasterDevil »

Brutalt ;) hehee :)
Det är inte utsidan som räknas det är insidan :D hehee
Team Hansson Racing ||
954 T5r
VCRacing.se