har nu zinkat och spacklat lite granna var inte så farligt mkt rost
som jag trodde när jag väl började gräva...
så stär den nu iväntan på merspackel och den nya skärmen
blev inte så mycket gjort denna helgen heller, men går frammåt iaf ska köpa kitt o bodyplast imorgon, lackering blir det efter nyår, letar även efter ny förgasare, så om någon har en weber 40 elelr 45 säljes billigt så skriv gärna i tråden elelr skicka pm
som sagt ska ju lackas om nu till nyår så undrar vad ni tycker jag ska ha för lack? står mellan orange och svart då huv tak baklucka blir orange och sidorna upp till första skärmen blir svart? eller hel svart? har riktigt svårt att bestämma mig, så jag vänder mig till er på savar, så kom med tips och ideer photoshop:a gärna lite snabbbt så jag ser hur ni tänkt...
Mats_L skrev:Varför inte helsvart med nå schyssta orangea fält, eller stripe på sidan eller orangea fälgar med polerad fälgbana
mm men har itne så värsting skills när det gäller lackering så men först tänkte jag såhär
typ och så hittade jag bilden fan mkt fetare än i min fantasi,eller såhär för det är ju enklast då jag täntek svart istället för grönt och orange istället för vitt och två feta svarta stripes från huv till baklucka
har äntligen fått tummer ur och lagt grund på caprin
verkar som om det blev helt okej nu återstår bara två lager svart lack med 60 glans så den blir halv blank...
japp så var turen framme ngn flane hade satt huvupphållarpinnen i fel hås å det blev en buckla i huven och så hande ngn flane tryckt igen huven med handen och gjort en stor nedsänkt buckla mitt på, så nu får jag rikta upp det spackla och lägga ett lager till med grund blir så trött....
therealpinto skrev:Original oljetryck är mekanisk, ingen givare
/Gustaf
Vattentempen brukar visa lite som den vill om det är fel givare eller om spänningsregulatorn i instrumentet börjar bli dålig.
aaah den visade strax under mitten på skalan och då kokade bilen över så det sprutade vatten överallt men oljetrycket visar jätte lågt så täkte kolla med en annan för är inte inte bra om den ger för lågt tryck då turbon inte levet spec länge då....