Volvo 242 b20 turbo
Va iväg och köpte en b20 idag. Förraägaren hade haft den i en 142 -73 som han åkte i nån gång sen skrota han bilen, så han visste inte hur bra motorn funkar. Den har stått stilla i 7 år nu, men det gick att dra runt den iallafall.
Jag Gav bara 200 kr så jag tycker det var ett bra köp.

[IMG]http://img253.imageshack
[url=http://imageshack.us]

[URL=http://g.imageshack.us/img142/cimg0766ff4.jpg/1/][IMG]http://img142.imageshack.us/img142/cimg0766ff4.jpg/1
Jag Gav bara 200 kr så jag tycker det var ett bra köp.

[IMG]http://img253.imageshack
[url=http://imageshack.us]


[URL=http://g.imageshack.us/img142/cimg0766ff4.jpg/1/][IMG]http://img142.imageshack.us/img142/cimg0766ff4.jpg/1
Nu är höger sidan av bilen också rostlagad
det kommer några bilder på det sen någon dag.
Håller på och spacklar nu, jag ska spackla upp det mesta nu i vinter sen tänkte jag ta upp bilen på gårn och fin spackla den utomhus när det blir fint väder i vår.
Ska väl börja riva motorn snart och svarva av kolvarna.

Håller på och spacklar nu, jag ska spackla upp det mesta nu i vinter sen tänkte jag ta upp bilen på gårn och fin spackla den utomhus när det blir fint väder i vår.
Ska väl börja riva motorn snart och svarva av kolvarna.
Ja kolvtopparna är nog tunna som de är,men som sagt va du ska nog ta upp förbränningsrummen ändå
Kör inte dubbla packningar för du har ganska låg komp orginalt i motorn ändå,Snygga till förbränningsrummen med en gallskrik o jämna till alla vassa kanter så dom blir fina o runda för de kan spika mot dom annars 


Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
F.F.F = Funktion Före Form
WTB skrev:Ja kolvtopparna är nog tunna som de är,men som sagt va du ska nog ta upp förbränningsrummen ändåKör inte dubbla packningar för du har ganska låg komp orginalt i motorn ändå,Snygga till förbränningsrummen med en gallskrik o jämna till alla vassa kanter så dom blir fina o runda för de kan spika mot dom annars
aha okej då får det nog bli så istället.
är det noga att man tar bort exakt lika mycket i varje förbränningsrum?
nehe okej, så det funkar att köra utan att kompsänka eller?WTB skrev:Nej precis då behöver du igentligen inte göra nåtmen varför inte trycka genom förgasaren?Du kan Inte använda dumpen nu då sprutar
de ju bensin Överallt när du släpper gasen
jo jag kom på de jag också:P så det blir att trycka genom en weber 36/36 istället, så det ska byggas om lite på grenröret nu
