montera progresiv bränsletryckregulator eller inte
montera progresiv bränsletryckregulator eller inte
hej jag håller på med min förbaskade bmw.
mitt problem är att den är svår startad på men när den startar så går den lite fett så jag tror den får lite mycket soppa på tomgång men när jag laddar över 0,5 så mäller det och härjar. hjälper det med en progresiv bränsletryckregulator. hur ska jag montera den. på returen eller ska jag skaffa en annan fuel reale eller hur det stavas så jag kan montera den på slang fästtet .
m30b35
det som är gorde med bilen är mappad styrsystem 630cc spridare hx 50
mitt problem är att den är svår startad på men när den startar så går den lite fett så jag tror den får lite mycket soppa på tomgång men när jag laddar över 0,5 så mäller det och härjar. hjälper det med en progresiv bränsletryckregulator. hur ska jag montera den. på returen eller ska jag skaffa en annan fuel reale eller hur det stavas så jag kan montera den på slang fästtet .
m30b35
det som är gorde med bilen är mappad styrsystem 630cc spridare hx 50
Är den mappad för andra spridare och hx50 ska du väl inte byta btr
Någonting måste ju vara fel i så fall..

Någonting måste ju vara fel i så fall..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Du måste nog svara på lite frågor först..
Sitter original motorstyrning kvar i bilen och det är om-mappat eller är det en eftermarknadsinsprutning, typ MS, VEMS eller liknande?
Är nånting ändrat på motorn sen den mappades, typ spridare, bränsle, kamaxel, turbo?
Har den någonsin gått bra medans du ägt den och vad är ändrat sen dess?
Sitter original motorstyrning kvar i bilen och det är om-mappat eller är det en eftermarknadsinsprutning, typ MS, VEMS eller liknande?
Är nånting ändrat på motorn sen den mappades, typ spridare, bränsle, kamaxel, turbo?
Har den någonsin gått bra medans du ägt den och vad är ändrat sen dess?
Om den var mappad med progressiv och du nu har bytt till linjär så borde den gå fett på låglast och snålt på fullgas.
Varför byttes regulatorn?
Det är bättre att mappa om igen med linjär regulator.
Annars bör du snarast montera en progressiv med samma egenskaper som regulatorn motorn mappades med.
Varför byttes regulatorn?
Det är bättre att mappa om igen med linjär regulator.
Annars bör du snarast montera en progressiv med samma egenskaper som regulatorn motorn mappades med.
Jonas Bylund

orginalet är inte justerbar så det är broblemet. har jag kvar den så blir det ju 3 bars bränsletryck och det är för mycket på dom låga varven.
den går ju så fett att den kanappt vill starta och sen sen går den magert på dom högre varven.
men om jag borrar ur orginalet och sedan monterar min nya btr (malpassi) på slangen. eller ska jag skaffa en linjär btr och skruva ner trycket och sedan motera den progresiva på return.
mvh victor
den går ju så fett att den kanappt vill starta och sen sen går den magert på dom högre varven.
men om jag borrar ur orginalet och sedan monterar min nya btr (malpassi) på slangen. eller ska jag skaffa en linjär btr och skruva ner trycket och sedan motera den progresiva på return.
mvh victor