Ställa Co ....

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Mr. 142
För lite laddtryck

Ställa Co ....

Inlägg av Mr. 142 »

Tjena!

jag har en än sålänge helt orginal b20 i min 142 -72. och ja ska snart bes. men jag vet att jag har för hög co-halt.
och ja har hört så många olika altenativ på hur man justerar co:n men vet inte vilket som berör mej.
så nu undrar jag ifall de är någon som vet till 100% hur man justerar på min 142:a eller ifall de finns några andra tips hur ja får ner..
har tex hört om tillfälligt slå i k-sprit innan bes. men vet däremot inte hur mkt :roll:

tacksam för allt goda råd,, så ja kan börja på att trimma upp den,, (tänkte ju vänta tills den har gått igenom) :D

MVH//Oskar
caterpillar
Forumsberoende

Inlägg av caterpillar »

:arrow: juster NED flottørhøyden i forgassern :!: den er GARANTERT for høy....minst 5mm :wink:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
fizz
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av fizz »

10 liter soppa och två flaskor k-sprit brukar räcka för mej .. :wink: :D
Older and YZer ....
Mr. 142
För lite laddtryck

Inlägg av Mr. 142 »

ok ska prova med k-sprit. har ju 10liter just nu i så får väl slå i två flaskor och :eclipsee_steering: och mäta i skolan.
justera ner flottörhöjden? är de möjligt, har bara hört att man pressar upp munstycket eller skruvar ner nålen i trottlen med ett spec. verktyg.

skulle man kunna få en förklaring på de där med flottörhöjden :wink:
caterpillar
Forumsberoende

Inlägg av caterpillar »

flottørhøyden i dem typ forgasser er ALTID for høy...det det som gir bl.a
feil co...gir litt rykkig gange,og eller høyt forbruk.for å fixe det bruker man å justere/presse op setet,å ned med nåla :confused: for å jukse forgassern,å comålingen,men det er flottørhøyden som er for høy,da renner bensinen inn :evil:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Amarace
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Amarace »

CO ställs genom att pressa munstycket uppåt för att snålställa el neråt för o ge mer. På äldre stromberg kan man justera med en skruv under förgasaren.
SU har en skruv på sidan, skruva in för att ge mer, skruva ut för att ge mindre.
Justera nålen är på nyare strombergförgasare.

O som Caterepillar säger, justera flottörnivån också.
Skriv svar