Projektet startade redan i oktober 2007, och bilen kördes lite under hösten 2008 bara för att få känna lite på den, sen så spårade de ur enu mer

Finns en projekt tråd på skogenRacing enda från byggets början, om man är intresserad
http://skogenracing.editboard.com/proje ... -t1205.htm

Spec på bilen
Motor:
Pinto 2.0L
Cosworth 16v topp
Cosworth kolvar
Cosworth stakar
Cosworth packning
Cosworth insug
ARP topplocksbult
Kent ställbara kamdrev
Kent högtryck/högflödes oljepump
MS1 V3.0
4bars mappsensor
Siemens Deka 630cc spridare
8mm bränsleledningar
Ställbar bränsletrycksregulator (Doch)
Dubbla sierra bränslepumpar
Egentillverkat grenrör (pulssplitt)
Holset hx35 (55in 60ut)
3tums downpipe
3tums avgasrör
50mm Hks kopia
Lintec yellow line filter
Klracing intercooler
Sillisar do88
3tums tryckrör
Förstärkt tryckplatta med sinterlamell
Pisco slang och snabbkopplingar
Vattenkylare från Volvo 240
fuel cell
Egentillverkat oljetråg (spegelvänt tråg för balken)
Bilen:
Sänkt
5 vxl typ 9 låda
Sierra kardan (Kortad 70mm)
Capri bakaxel
Ombyggt pedalställ
Ombyggda: Volvo 240 gas dempare fram
Ombyggda: Volvo 4kolv ok fram, med Capri 2.8 skivor (EBC)
Förstärkta bussningar i hela framvagn (Capri bussningar, ombyggda bärarmar för de ska passa)
Egentillverkade Momentstag & panhardstag Bak
Sänkt bak med 2" block
17" (ST200 fälgar)
205/40-17
Slicks: M/H Dot 205/60-13
Bilen vikt:
Hela 960kg med fulltank (40L)
Nåra Byggbilder från 2009



