Det har jobbats på så det ryker om det!
Jag har svetsat på och blivit klar med hela torpedväggen och första delen av växellådstunneln.
Sista delen måste svetsas efter att vi fått i motor och låda igen så jag kan tillverka ett bakre fäste för spakstället innan resten av tunneln svetsas fast
Medans jag har svetsat tunnel och vägg så har morfar jobbat med finish arbete på snygga linjer och kanter med dörrarna och skärmarna.
Mycket mer jobb än vad vi hade räknat med!
Först och främst så hade föregående ägare bytt plåt i dörrarna och då gjort dom för låga så när man stängde dörren tog de i tröskeln.
Samt att han hade gjort ett försök till att byta balkarna som man fäster skärmarna i.
När vi började passa in skärmarna så märkte vi att dom hade svetsat dom helt åt fanders!!
Så det blev till att kapa bort dem och svetsa om dom, tråkigt nog...
Men nu sitter allt som det ska!
Jag har även lagt igen alla hål på höger sida om ratten i instrumentpanelen då jag ska bygga om med mätare ut med hela panelen.
Började även passa in kofångaren fram idag, blir till att göra en liten förstyvnings ram så den sitter bättre och håller formen bättre.
Bilder kommer på det.
Fick även hem två paket som jag löste ut i veckan.
Fulla med massa gosaker!
Kompletta lysen med reflektorer, lyktglas, kromsarger, packningar och hela köret runt om.
Samt nya dörr och fönster lister och backspeglar
Lite bilder.
Torpedvägg färdigsvetsad
Ena balken bort kapad. Svetsades sedan dit i rätt läge igen.
Bild från när jag påbörjade igen läggningen av instrumentpanelen
2st paket
Det lilla paketet innehöll detta
Det stora paketet innehöll detta
Allt för mig denna gång!
Mvh
Joakim