142 turbo k-jet ingen tomgång

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
front_one
Lite mer laddtryck

142 turbo k-jet ingen tomgång

Inlägg av front_one »

Tjena jag har en 142 turbo med en b20 turbo. Det sitter ett 12t aggregat på samt lättat svänghjul och portat topp med r-kam.Det sitter ett hemmabyggt insug med spridare på insuget. Sitter ingen kallstart eller luftsats solenoid. när jag fick hem bilen gick inte bilen att gasa med men hade tomgång. (den small och var jättesvår att varva) men jag ställde på co skruven på sprutet och fick bra gång i maskin men ingen tomgång. Ställer jag ner co så finns det tomgång men går ej att varva..
Jag har provat att ställa in men utan resultat aningen ingen tomgång eller dålig gång inget mellan läga :S Det är k-jet pump på bilen.. :thumbright:

Här om dagen kom ett annat problem blinker å vänster slutade fungera helt men fungerar bra åt höger vad kan vara felet :?

Önskar hjälp tack i förskott :P
B20 turbo= Manligt
Baxman
För mycket laddtryck

Re: 142 turbo k-jet ingen tomgång

Inlägg av Baxman »

front_one skrev:Tjena jag har en 142 turbo med en b20 turbo. Det sitter ett 12t aggregat på samt lättat svänghjul och portat topp med r-kam.Det sitter ett hemmabyggt insug med spridare på insuget. Sitter ingen kallstart eller luftsats solenoid. när jag fick hem bilen gick inte bilen att gasa med men hade tomgång. (den small och var jättesvår att varva) men jag ställde på co skruven på sprutet och fick bra gång i maskin men ingen tomgång. Ställer jag ner co så finns det tomgång men går ej att varva..
Jag har provat att ställa in men utan resultat aningen ingen tomgång eller dålig gång inget mellan läga :S Det är k-jet pump på bilen.. :thumbright:

Här om dagen kom ett annat problem blinker å vänster slutade fungera helt men fungerar bra åt höger vad kan vara felet :?

Önskar hjälp tack i förskott :P
Nytteløst å bruke en R- kam på den motoren der.
Foreslår at du bytter til en MYE snillere kam.
front_one
Lite mer laddtryck

Inlägg av front_one »

Jo jag vet att den är nyttolös men det var ju inte min fråga heller ? mvh
B20 turbo= Manligt
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

börja felsökningen med en provtryckning.

men jag skulle byta till förgasare eller eftermarknads elektrisk insprutnig då du alladrig kommer att få till soppan ricktigt bra över hela registret med K jeten.

vilken insprutning är det mer exakt och hur ser bränsle systemet ut från tank till k jet? viken effekt och turbo kör du?
front_one
Lite mer laddtryck

Inlägg av front_one »

Jag vet inte men tror det är från en saab 900 t .. Det sitter r-kam i bilen samt portat topp med andra ventiler som jag inte vet vad det är. Lättatsvänghjul. Vet ej effekt Vad tror du?

Det sitter tank med 240 förpump och k-jet dubbla pumpar sedan filter sen in i sprutet.

Okej men hur ska jag göra med en förgasare för att trycka igenom funkar det att trycka igenom en original förgasare ? Är ganska ny på detta .. mvh
B20 turbo= Manligt
Skriv svar