Tommy Luhr skrev:kör Lg-stakar i min gat bil (580hk) inga problem.
Men med eftermarknadskolvar och Lg stakar blev det ett problem för dom styr inte på veven utan i kolven.
Man fick göra schims till kolven för att få en styrning på den där.
Detta är numera ändrat så dom styr på veven
Hoppar in i en gammal tråd här men vill gärna ha ett svar på min fråga som jag jagat ett tag nu.
Vad är det för negativt att LG`S inte styr på veven?
Jag ska köra med standard kolvar, nya dock.
LG har ju skrivit själv att dom nyare stakarna styr på veven dvs dom är lika breda som orginalstakarna, kör man orginalkolvar så spelar det ingen roll går lika bra att styra med kolven som på "de gamla" stakarna..
jag måste fan fråga för jag hittat inge info, hur hårt ska man dra lg stakarna. frågar samtidigt hur hårt man ska dra ramlageröverfallen på b230 ifall nån vet? 120-130nm?
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Radwan skrev:jag måste fan fråga för jag hittat inge info, hur hårt ska man dra lg stakarna. frågar samtidigt hur hårt man ska dra ramlageröverfallen på b230 ifall nån vet? 120-130nm?
Jag drog mina LG stakar 77nm 3ggr.. Ramlager drog jag 130nm..