Mustang 65 351w turbo
-
Christian L
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
-
Christian L
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Inte så mycket att ta kort på men nu ska då all rost vara åtgärdad, buren färdigkonsturerad (helsvetsning kvar), börjat göra mallar till plåtningen inv mm mm.
Har även blivit lite ändringar i projektet på motorfronten 302an kommer bytas mot en lite stadigare och större 351w 1976a
Har även hunnit beställa lite prylar till motor bygget
Super victor insug, fuelrails, ARP pinnbult till toppar, ramlager och stakar, oljepump, ford motorsport 9mm tändkablar, oljefilteradapter å lite så grejs.
Funderar på att prova köra med orginal kolvar bara för att få igång maskinen ganska billigt, skulle ge ca 8.1:1 i comp ihop med mina toppar.
Har även börjat fundera på cam, liknande en sån här borde ju funka kanska fint till min maskin?
240 grader in och ca 250 ut/0.05" och ca 600 i lyft 115gr lobe sep?
Vad tror ni (Jens) om det?
Har även blivit lite ändringar i projektet på motorfronten 302an kommer bytas mot en lite stadigare och större 351w 1976a
Har även hunnit beställa lite prylar till motor bygget
Super victor insug, fuelrails, ARP pinnbult till toppar, ramlager och stakar, oljepump, ford motorsport 9mm tändkablar, oljefilteradapter å lite så grejs.
Funderar på att prova köra med orginal kolvar bara för att få igång maskinen ganska billigt, skulle ge ca 8.1:1 i comp ihop med mina toppar.
Har även börjat fundera på cam, liknande en sån här borde ju funka kanska fint till min maskin?
240 grader in och ca 250 ut/0.05" och ca 600 i lyft 115gr lobe sep?
Vad tror ni (Jens) om det?
-
Christian L
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Börjar även vara i ganska stort behov av en vettig styrväxel, finns ju mycket tillsalu men ingen som ids mäta, så visste man bara vilken man skulle ha så är det ju inga problem.
Men skulle gissa att sierra eller escort någon modell kanske skulle vara vettig men får ingen att mäta en sån exakt, kan ju inte heller köpa massa styrväxlar bara för att mäta
Men skulle gissa att sierra eller escort någon modell kanske skulle vara vettig men får ingen att mäta en sån exakt, kan ju inte heller köpa massa styrväxlar bara för att mäta
-
Christian L
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
-
Christian L
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
-
John Rönnbäck
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 320
- Blev medlem: mån mar 19, 2007 6:50 pm
- Ort: Piteå
- Mattias Hahlin
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 277
- Blev medlem: tor jul 08, 2004 6:47 pm
- Ort: Rättvik
-
Christian L
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Tackar! Garagebesök är nog inga problem bara höra av sej!Mattias Hahlin skrev:Tjena!
Har missat denna tråd! Grymt häftigt bygge![]()
Skulle gärna komma på ett garagebesök!?
Angående styrväxlar så har jag mätt upp både volvo 240 och Escort mk2 för mina byggen.
Volvo 240 cc mellan lederna: 680mm
Escort: 580mm
blir det egentillverkad framvagn?
Framvagnen sitter redan på bilen en avsmalnad corvette c4.
Har 54cm mellan nedre bärarmarna så jag tor inte det finns någon som är nog smal, har en 240 styrväxel i garaget nu som jag ska se om det går att korta.
De går att korta, finns beskrivning på www.locostsweden.se i forumetChristian L skrev:har en 240 styrväxel i garaget nu som jag ska se om det går att korta.
-
Christian L
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
-
Christian L
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Har en polare som bygger AC Cobra med Corvetteaxlar. Han kör med styrväxel från en opel postbil som är uppochnervänd. Dom är högerstyrda och har växeln bakom så det stämmer när man vänt den. Den har dom inre lederna alldeles bredvid varann. Den slår som mest en mm under hela fjädringsrörelsen. Kan kanske va värt att prova.