BMW 635 CSIa Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

Jo men dörrlisterna är veck så det blir nog mycket svart då antar jag men det är ett alternativ endå :thumbright: ,

Nu är iaf 535an startad återstår kardan pul kylare och lite småpill vart riktigt bra tycket jag äkta sleeper... Film kommer när den är mappad..
072 931 6764
Instagram novasikko
palten
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: tor jan 05, 2006 9:54 pm
Ort: Sandviken

Inlägg av palten »

Har du Ikeapallen kvar :hihi:
Bild
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

haha.

Blev syggt med nya bakramen !
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

Ikeapallen är kvar det lär väl bli den till ppf så ärtan har nåt riktigt att sitta på hehe...

Jag vart själv förvånad över hur bra det vart tjernell,,, :roll:
072 931 6764
Instagram novasikko
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Vad händer nu då?
Sälja motorn?
Vadå samla frimärken :doh:
Användarvisningsbild
Ågren
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 27, 2007 11:11 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Ågren »

Ojojoj, blir ju riktigt stiligt de här!
Älskar när allt bara spårar ur i ren skapelse :D

Kommer bli lite svårslagen i sommar, när det kommmer hugga lite bättre :thumbright:
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

Äntligen dax hör lite vårmek, Nya motorn hemma tack ärtan och dennis för det. Lyfte i maskinen i söndags och den passade perfekt inga ombyggnader alls. Ska bli kul med en lättskruvad motor.

Motorn är en lsx ls1 cheva v8 vilket verkar vara melodin just nu. turbon blir den som m5 motorn skulle ha hx60 76in med 26ans hus räcker inte så långt på en 5.4liters v8 men bra respons lär det bli iaf..

Lite bilder på grenrör och insuget som jag har hållt på med i 9h idag och långt från klar :(

Bromsskärmen monterad stadig simpson, Tack tjernell.

Lite bilder... Kommentera gärna.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Trevlig kväll
072 931 6764
Instagram novasikko
fun bemmer
För mycket laddtryck
Inlägg: 268
Blev medlem: tor aug 16, 2007 11:48 am
Ort: Boden

Inlägg av fun bemmer »

fan vad nice. vad små bakhjul :hihi:
Johan Olofsson
You can never have too much power, just not enough traction

Ascona mpower http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70715
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Hehe blir ju sjuk den bilen :hihi:
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

fun bemmer skrev:fan vad nice. vad små bakhjul :hihi:
Ja större fins faktist inte 33x15x17 slitytan är 18" :thumbright:
072 931 6764
Instagram novasikko
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Ha ha, tyckte det verkade lurt med frimärkssamling :hihi:

Hur blir vinkeln på kanalerna i insuget mot toppen?
Tycker insuget ser lite lågt ut, men det kanske blir rätt?
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Inlägg av E34 RRT »

men varför slopa 6an och säta i en äclig stötstångs V8 :(
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

E34 RRT skrev:men varför slopa 6an och säta i en äclig stötstångs V8 :(
Han vill väll åka fort med vettig ekonomi, å vem vill inte det?
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

hehe trodde du att jag tänkt sadla om :roll: det blir lite vinkel på övre annars blir det bra tror jag kanske inte spelar nån roll vid 1.5bar.

Anledningen till bytet är väl begränsningar med lådan (pg) lär flytta ner registret antingen va det m5 med turbo och kompressor men kändes lite lättare åka äcklig v8 :doh: Det är både ekonomiskt och det finns miljoners med delar att köpa nytt o begagnat :thumbright: ..
072 931 6764
Instagram novasikko
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Inlägg av E34 RRT »

sikko skrev:hehe trodde du att jag tänkt sadla om :roll: det blir lite vinkel på övre annars blir det bra tror jag kanske inte spelar nån roll vid 1.5bar.

Anledningen till bytet är väl begränsningar med lådan (pg) lär flytta ner registret antingen va det m5 med turbo och kompressor men kändes lite lättare åka äcklig v8 :doh: Det är både ekonomiskt och det finns miljoners med delar att köpa nytt o begagnat :thumbright: ..
jaa då förstår jag men bygg på nu så det blir färdigt! :thumbright:
Skriv svar