Historik: Bränslepumpen direktkopplad på tändspolen, alla relä kollade och byglade. Prövat med två likadana styrboxar utan förbättrat resultat. Svänghjulsgivaren/varvtalsgivaren är bytt mot en ny.
Nya stift och tändkablar, rotorn är kollad. Tändspolen är utbytt och kollad. Gnista finns.
Kamremsläget kollat och tändningen.
Startar med startgas och går så länge man har startgas.
Lambdan har varit urkopplad utan resultat.
Gick fint tills den inte startade en morgon.
Någon som vet något?
b230f startar ej ingen ström till spridarna
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 85
- Blev medlem: mån okt 20, 2008 7:48 pm
- Ort: Sikeå
eller bränslereläet som sitter under askkoppen, ( det stora vita )Lantzen skrev:Det sitter ett relä på expansionskärlet byt de
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 85
- Blev medlem: mån okt 20, 2008 7:48 pm
- Ort: Sikeå
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 65
- Blev medlem: sön apr 27, 2008 5:06 pm
- Ort: Nyköping
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 85
- Blev medlem: mån okt 20, 2008 7:48 pm
- Ort: Sikeå