Får försöka få till en uppdatering då.
För ca en vecka sedan bestämde jag mig för att åka till PPF för att mappa bilen den 26:e Mars.
Sagt och gjort. Började skruva som en idiot på måndag eftermiddag. Byggde klart insuget, byggde nytt expansionskärl, bytte downpipefläns mot turbon, byggde vevhusventilation, byggde nytt tryckrör mot insuget, fixa tomgångsmotorn m.m m.m.
Hur som helst. På onsdag kväll va bilen provkörd, lastad och klar för avfärd mot avesta 06,00 på torsdag morgon.
Resan upp gick utan problem. Ja, allt gick utan krångel fram tills Ärtan började köra den i rullarna. Direkt motorn fick motstånd gick säkringen till Nira boxen. Efter lite felsökande hittade vi felet, hade tagit matningen till säkringen från fel sida på ett relä. Full fart igen. Ett tag iallafall. Tills bränslepumparna slutade funka. Kom ingen ström till reläna, drog nya kablar till alla relä som hade med nirat att göra direkt till batteriet. Funka fint! Fortsätte köra men när effekten kom upp mot 200-250hk på hjulen tog bränslet slut

. Dubbla 984 pumpar, 10mm ledningar, catchtank m.m, helt otroligt. Catchtanken blev tom på nolltid! Efter en stund kom vi att tänka på min originalpump i tanken kanske inte tycker om etanol? sagt och gjort, rev ur armaturen och smällde dit en sprillans ny 040 pump. Fortsatte köra med samma resultat!! Helt otroligt att inte bränslet räckte längre! Efter en stunds letande hittade ärtan ett relä som inte satt i relähållaren

alltså relät som gick till ena 984 pumpen och pumpen i tanken! Så den stackars 984 pumpen fick suga bränslet genom tankpumpen som inte gick, vidare genom catchtanken och ut till spridarna
Efter dessa problemen gick resten av dagen smärtfritt. Enda kvarstående felet misstänker jag är turbon. Det rök hur mycket som helst ur både avgasröret och wg röret vid gaspådrag, men inte på laddtryck. Hade loss turbon idag och plockade isär den men såg inga direkta fel. När jag började rann inte oljan genom turbon, så jag tvättade allt kliniskt rent och blåste rent med tryckluft och satte ihop den igen, nu flödar oljan fint genom den när man kör på starten iallafall. Ska testa imorgon om den ryker mindre nu
Nu till lite bilder!
Expansionskärlet.
Bild på motorrummet
Provmonterat Grupp A vingen
Monterat lister runt bakrutan samt en ny dekal.
Allt för idag!
Mvh