Vi har flyttat ut till Holmsund igen, till ett litet hus så de har vart som mycket med de och de är inte klart än allt heller... Dåliga ursäkter men snart måste man väl igång, snart sommar ju!
MVH
Bra val. visste nog att du skulle tänka om 1 gång till
Ser så simpelt ut, ligger nog några timmar funderande bakom det
Tackar! Har mycket o tacka för till Mr Hellquist! Vi jobbade tokbra ihop när både mitt och hans grenrör punktades ihop! Nu är båda färdiga för wastegateplanering!
Jonny Karlberg skrev:Blev ju fint de där
Vad ska du ha för att göra ett till?
Ja, ja är kass på att uppdatera, men ska väl försöka ändå komma med nån sorts resumé av vad som hänt.
Grenröret vart som sagt helsvetsat och de blev kanon. Kändes liiite nervöst att provmontera de. Vi har provmonterat en gång under tiden vi byggt och då tog 3ans rör i rambalken så vi kapade loss de och sa bara hur vi var tvungna att göra för att få plats. Sagt och gjort, vi gjorde de och lämnade iväg för svetsning. Väl i garaget igen så med lite vemod hängde jag dit grenröret och de var gott om plats, överallt. Fint som snus vart de!
Sen ska man ju montera wastegaten nånstans oxå. Så de började kluras på vart den skulle sättas och jag gör som "alla" andra tänkte jag, sätter den bakom stötdämpartornet. När man åker med pulsesplit så vill man ju gärna ha delat ändra fram till ventilen på wastegaten så där kom nästa huvudbry. Har en lösning men kanske inte en optimal lösning. Vill helst dra 2st 41mm rör upp till wastegaten så man får delat hela vägen. Men ska downpipen få plats på ett bra sätt så kan de bli liiite bekymmer.
Har inga bilder att bjuda på den här gången men de kommer väl till nästa uppdatering.
chellquist skrev:Vi jobbar ju bäst när vi är arg. Vi får se till reta upp oss ordentligt om vi ska få till wastgaterören. Men vad har du för pucko signatur
Jaa, ja är arg som svinet! Jag är taggad för ett SEEEN-mek ikväll! Är du?