Det är som vanligt då man drar igång ombyggnads projekt, man måste vara väldigt påläst om man skall lyckas och det oavsett om man är den beställande eller den utförande parten i projektet.
Katalogen anger att man sätthärdar vevstaken, det normala vad jag vet brukar vara nitrerhärdning, men det finns många sätt att skinna en katt på. Oavsett hur man härdar bitarna så gör man alltid en slutbearbetning av funktionsytorna, i detta fall slipning och honing.
Som vid all form av värmebehandling så finns alltid risken att bitarna tappar formen och det är en aspekt man alltid måste ta i beaktande. Många gånger kan just formstabiliteten vid upphärdning vara den största utmaningen, speciellt vid uppgjutning av tunna bitar i aluminium, vilket jag själv har erfarenhet av...
Sedan är det lite lustigt att dom har avvikande krav vad gäller härdning och djup beroende på vilken katalog man läser i. 700HV och 0,5 mm låter dock mer riktigt i mina öron.
I samband med att jag själv modifierade min vev till min Kawa trepip så var jag i kontakt med INA, dom har som det även hintas i katalogen även en katalog med rena racelager. Dessa lager är specifikt framtagna till olika racingteam och inget man normalt talar högt om, hittar man dock inget "standardlager" som passar ens egna raceapplikation så brukar dom även kolla in denna katalog om det finns något där som passar...
INA är det företag som köpte upp gamla Durkopp, så det finns en tradition inom företaget av att ta fram lager för racingapplikationer