Lidspeed??

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Overdriver
Ganska mycket laddtryck

Lidspeed??

Inlägg av Overdriver »

Tjena!

Är det någon här på forumet som har handlat med Lidspeed??
Det verkar ju vara de som har tagit över Kl:s begagnatturbos...
Hasse
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hasse »

Jag har handlat en kkk k27a från för ett litet tag sen bara, gick snabbt och smidigt.
Användarvisningsbild
Overdriver
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Overdriver »

Ingen annan??
Användarvisningsbild
mikaei
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av mikaei »

Jag handlade en hx35a för några veckor sen.
Snabb leverans och den verkar vara i bra skick..
"Busbilen" http://www.garaget.org/?car=118234" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vinterbusbilen" http://www.garaget.org/?car=236073" onclick="window.open(this.href);return false;
Mikael Arnesson
Användarvisningsbild
Overdriver
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Overdriver »

Jaha då är det väl dags att berätta om mina erfarenheter av Lidspeed...

Svarade på en blocket annons på 2st Hx35or, tyvärr hade han inte två med samma storlek på avgashus. Då rekomenderade han 2st Borg Wagner turbos som skulle vara likvärdiga. Visst! fick "bra pris" och betalade ...
Nu börjar det roliga... Killen är helt omöjlig att få tag på... Inga turbos...
Efter en månad lyckas jag få tag på honom och då säger han att han har skickat dom med bussgods...
Väntar... Inga turbos... Ringer igen, då skyller han på bussgods att de inte har skickat... Misstänksam som man är så ringer jag till "hans" bussgodsterminal och det visar sig att han nog inte betalt for sig... jaja sånt händer tänkte jag...
Väntar... Inga turbos... Blir Förbannand och hotar att polisanmäla om det inte händer något...
Ojoj dagen efter kommer det ett sms med ett kolli id och dan därpå kommer det ett paket på posten!
YES!.... eller vafan??? 2st turbos packade i en gammal fälgkartong Oembalerade!!! För er som vet så blir 2 agg ganska tungt i ett paket (speciellt för den lilla tjejen som jobbar på min postutlämning så hon släpade ju ut paketet)
Blir misstänksam igen å tar kort på paketet innan jag öppnar och det visar sig självklart att en av turbosarna har fått sig flera smällar...
Ringer... Å får tag i killen! Vi kommer överens att det är postens fel och jag skickar bilderna på paketet och turbon. Han lovar att han ska skicka en utbytesturbo till mig med retursedel så får han och posten lösa detta sen.. Visst!.......
Samma visa... ingen turbo... Helt omöjlig att få tag på...
Får tag i killen... Som säger men den har jag ju skickat och fått tillbaka, du har fått 2st sms avier... Vilket jag INTE har. När jag frågar om kolli id är han helt omöjlig att få tag i igen...
Detta är läget nu... Är det konstigt att man aldrig får ihop bilen??? :doh: :thumbdown:
Turbokoftan
Alltid på trycket

Inlägg av Turbokoftan »

Jäkligt trist med sådana skojare, vet att Sportmerca här på forumet köpt en turbo av han/dem. Tror han hämtade på plats, men man ska ju få grejerna i samma skick de lämnade säljaren kan man tycka.

Hoppas det ordnar sig för dig!

Mvh
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

En polare köpte en HX35 som var lite skadad av han men var inga problem att returnera och få en ny tillbaka, gick snabbt och smärtfritt den gånge ni alla fall
Patrik_
För lite laddtryck

Inlägg av Patrik_ »

Overdriver skrev:Jaha då är det väl dags att berätta om mina erfarenheter av Lidspeed...

Svarade på en blocket annons på 2st Hx35or, tyvärr hade han inte två med samma storlek på avgashus. Då rekomenderade han 2st Borg Wagner turbos som skulle vara likvärdiga. Visst! fick "bra pris" och betalade ...
Nu börjar det roliga... Killen är helt omöjlig att få tag på... Inga turbos...
Efter en månad lyckas jag få tag på honom och då säger han att han har skickat dom med bussgods...
Väntar... Inga turbos... Ringer igen, då skyller han på bussgods att de inte har skickat... Misstänksam som man är så ringer jag till "hans" bussgodsterminal och det visar sig att han nog inte betalt for sig... jaja sånt händer tänkte jag...
Väntar... Inga turbos... Blir Förbannand och hotar att polisanmäla om det inte händer något...
Ojoj dagen efter kommer det ett sms med ett kolli id och dan därpå kommer det ett paket på posten!
YES!.... eller vafan??? 2st turbos packade i en gammal fälgkartong Oembalerade!!! För er som vet så blir 2 agg ganska tungt i ett paket (speciellt för den lilla tjejen som jobbar på min postutlämning så hon släpade ju ut paketet)
Blir misstänksam igen å tar kort på paketet innan jag öppnar och det visar sig självklart att en av turbosarna har fått sig flera smällar...
Ringer... Å får tag i killen! Vi kommer överens att det är postens fel och jag skickar bilderna på paketet och turbon. Han lovar att han ska skicka en utbytesturbo till mig med retursedel så får han och posten lösa detta sen.. Visst!.......
Samma visa... ingen turbo... Helt omöjlig att få tag på...
Får tag i killen... Som säger men den har jag ju skickat och fått tillbaka, du har fått 2st sms avier... Vilket jag INTE har. När jag frågar om kolli id är han helt omöjlig att få tag i igen...
Detta är läget nu... Är det konstigt att man aldrig får ihop bilen??? :doh: :thumbdown:
Då Kim kanske du ska säga som det är?

Du kanske ska säga det att du ringer o prutar på fasta priser hos ett företag och att lovar saker efter som du vill bli sponsrad mm mm men vi inte ser att du gjort nått åt det.

Vi har fått paket tillbaka från dig som du inte hämtat ut o du har inte skickat upp den vi skulle få tillbaka efter du gjort grenrör så vi skulle skicka ner den till dig.

Under dom 2år vi funnits är du den enda som vart missnöjd. Och det känns inte roligt o jag kan säga det att jag är villig o få en lösning på detta. Absolut inga som hällst problem med det. vill inte sticka nått under stolen på nått sätt.

Mvh Patrik
Användarvisningsbild
Overdriver
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Overdriver »

Hallå igen!

Patrik och jag har förhoppnigsvis löst alla missförtånd på telefon.

Nu hoppas vi att även detta blir en lyckad affär för både Lidspeed och mig.

Cheers!
Rickard D
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Rickard D »

Jag är inte direkt impad, håller tyst till jag vet hur det slutar .....
Skriv svar