ni som har mattsvart, färgtips?
- jaevelberg
- Lite mer laddtryck
Jag kan rekommendera svart maskinfärg. Jag har på inrådan av en billackerare kört med Becker industrifärg, BG 180-7002.
Den är 1K och funkar ihop med härdlack. Den är snorbillig och torkar medan du lackar, i princip.
Blir typ halvmatt svart. Liknande John Dere Blitz Black som jänkarna gärna kör med.
Den är 1K och funkar ihop med härdlack. Den är snorbillig och torkar medan du lackar, i princip.
Blir typ halvmatt svart. Liknande John Dere Blitz Black som jänkarna gärna kör med.
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
såg att hammerite (www.hammerite.com) har en hammarlack som heter sidenmatt, tänkte ja skulle pensla/rolla på den under bilen eftersom de underlättar avsevärt om ja sliper spruta & dessutom verkar de vara en bra färg... nån som har prövat den eller någon annan hammerite färg som vill dela med sig av sina erfarenheter? 

Jag använder den färgen till mycket, har enbart goda erfarenheter av den. Måla flera lager för det blir lätt tunnt. Jag målade ett ankare med sådan färg och det har iallafall klarat 4 säsonger under vatten utan att rosta allt för mycket
Tänk på att hammarlacken inte funkar så bra ihop med andra lacker bara.

-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
- jaevelberg
- Lite mer laddtryck