Film. Skoter på Bureälven
Film. Skoter på Bureälven
Lilla jag, drar en repa på Bureälven i Hjoggböle, då jag vart less att ligga på soffan under påsken,,,, http://s166.photobucket.com/albums/u102 ... I_0025.flv
- Micke Johansson
- Skärgårds-trimmare
- mackeracing
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Kräver mest dumhet..NikkO skrev:Nja, inte låta så. Bara avis va?The skrev:Köra på vatten är ju bara korkat
Fränt, att köra på vatten kräver mod
En polare drunknade i luleälven för två år sedan när han skulle visa sig "tuff" och köra på vattnet..
Gubbe knappast, men nått i skallen har jag iallafall..
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
mest ba idiotiskt att köra på vattnet på vintern. man måste ju iaf räkna med att man kan sänka när som helst..
nä håll er på snön på vintern, ta fram skotern till sommarn igen sen:)
men din zr verkar ju nästan gå lika bra som en elan på vatten iaf:) http://www.youtube.com/watch?v=XjeaHWiz5h8 kolla en bit in i filmen
nä håll er på snön på vintern, ta fram skotern till sommarn igen sen:)
men din zr verkar ju nästan gå lika bra som en elan på vatten iaf:) http://www.youtube.com/watch?v=XjeaHWiz5h8 kolla en bit in i filmen
Nä,,,misstänkte inte att du var nån Gubbe,,,det är nog somså, att det faktist är jag som är 20 år äldre än du,,,Och det va därför extra roligt att trycka in en sån här smilyThe skrev:Kräver mest dumhet..NikkO skrev: Nja, inte låta så. Bara avis va?
Fränt, att köra på vatten kräver mod
En polare drunknade i luleälven för två år sedan när han skulle visa sig "tuff" och köra på vattnet..

- no1_martin
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Är det inte som med allt annat. Förberedelser och utrustning är a och o. Kan tänka mig att i många av de fall det går snett å har man tummat på nått av detta. Kanske inte just i din kompis fall men har man koll på vad man sysslar med och ev backupp på land så ser jag inga problem med att åka skoter på vatten.The skrev:
Kräver mest dumhet..
Kör 965T 440bwhp
Bygger 244 Banracebil
Bygger Speedcraft 17" lekbåt. Har kommit ett hus emellan men nån gång skall den bli klar.
Bygger 244 Banracebil
Bygger Speedcraft 17" lekbåt. Har kommit ett hus emellan men nån gång skall den bli klar.
Problemet är inte att man kör på vatten, gillar man att plocka loss boggiehjul och smörja upp dem så är det ju valfritt. Det som är "störande" är att det anses vara häftigt och kräva "mod". Det enda det kräver när man gör det i 0-gradigt strömmande vatten utan flytväst (som de flesta ju gör) är en grav brist på självbevarelsedrift...no1_martin skrev:Är det inte som med allt annat. Förberedelser och utrustning är a och o. Kan tänka mig att i många av de fall det går snett å har man tummat på nått av detta. Kanske inte just i din kompis fall men har man koll på vad man sysslar med och ev backupp på land så ser jag inga problem med att åka skoter på vatten.The skrev:
Kräver mest dumhet..
Sen har inte den där backuppen på land speciellt lång tid på sig att handla om nått går snett om den som kör inte är utrustad med våt/torrdräkt/flytoverall/flytväst.
Men vill man leka med sitt liv så är det ju helt valfritt.
Torbjörn.A
-
- Forumsberoende
- Kontakt: