Koppling till B30 kompressor

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Andre Persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: mån jun 06, 2005 11:38 am
Ort: Lidköping/Lycksele
Kontakt:

Koppling till B30 kompressor

Inlägg av Andre Persson »

Tja har mappat in b30 kompressorn nu så gott jag kan bara ett problem nu kopplingen är skrot som jag köpte ny suck så jag undara om det är nån som vet vad man kan köpa som klarar mer en 400nm och 280hk

Är nog vridet som har dödat den tror jag
Andre Persson
Har 2st volvo 164 en av dom är en 164E från 74 original bil 15000mil
och min leksak en 164 B30 prospark kompressor med hx55 turbo
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

Andre Persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: mån jun 06, 2005 11:38 am
Ort: Lidköping/Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Andre Persson »

tack skulle ju ha sökt före frågat jaja inte hela världen
Andre Persson
Har 2st volvo 164 en av dom är en 164E från 74 original bil 15000mil
och min leksak en 164 B30 prospark kompressor med hx55 turbo
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Re: Koppling till B30 kompressor

Inlägg av Axel »

Andre Persson skrev: Är nog vridet som har dödat den tror jag
Det är ALLTID vridet som dödar en koppling. effekt=vrid*varvtal.



(okej, om man har en motor med lågt vrid, och man höjjer effekten ganom att tokvarva, så kan man ju varva tills kopplingen sprängs av centrifugalkraften, men det är ju inte samma sak... så glöm det sista...)
Axel Wall
Skriv svar