O-ringa toppen, nödvändigt?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Holger
För mycket laddtryck
Inlägg: 256
Blev medlem: ons jun 06, 2007 10:26 pm
Ort: Tibro

O-ringa toppen, nödvändigt?

Inlägg av Holger »

Gäller en Saab T5 motor, matad med HX40. Ca 400-450hk.

Fick ras på packningen häromdagen, så nu ligger toppen vid sidan nyplanad och redo att monteras. Men jag lurar på om jag ska oringa blocket. Jag har sökt och sökt, men inte riktigt hittat vad jag letat efter. För nackdelar måste det väl ändå finnas?

Iaf. Mitt problem är att det blir väldigt tryck i kylsystemet + lynnig kyltemp. Beter sig lite som den vill ibland. En möjlig orsak är att jag haft dålig cirkulation på vattnet, alt att den tryckt kompression ut i vattnet. Det försvinner vatten, men ingen majonäs, och ingen vitrök. Återkommande problem, har haft loss och kontrollerat packning tidigare pga samma problem, men inga synliga skador nånstans. Toppen är sprickfri.

Måste ha lite idébollning, behöver ta ett beslut nu hur jag ska göra!
Användarvisningsbild
Carlsson
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: ons apr 01, 2009 4:04 pm
Ort: Göta

Inlägg av Carlsson »

kan man oringa toppen? hade ju varit rätt smidigt med å fräsa ett spår i toppen istället å knacka ner tråden i , en tanke som slog mig när jag läste rubriken lite snabbt
Skriv svar