Hej.
har några snabba frågor..
har sett vissa som balanserar vevaxlen,svänghjul,remskiva osv var för sig
sen andra som skruvar ihop allt o balanserar allt samtdigt.
blir det nån skillnad?
har nämligen en vevaxlen som är balanserad med inte remskiva,svänghjul med tryckplatta...
hur skall man göra?
//Marcus
balansering av vev,svänghjul osv
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
fördelen med att nollballansera allt är att det går att byta delar senare utan att ballansera om allt igen. man brukar börja med veven sen skruva på en sak i taget vid ballanseringen, skruvar man ihop allt i ett paket och sen ballanserar så kan det ju vara problem med tryckplattan och så tar man bort matrial på svänghjulet osv och då blir det ju inge bra om man senare ska byta något.
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Mina grejjor fick jag hem för några veckor sedan, spelar d ngn roll hur dom sitter lr e d bar o skruva ihop? Tänkte på om dom ska sitta som dom satt i balanserings maskinen.
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Är dom balanserade var för sej är det bara att skruva ihop, men om det är balanserat tillsammans så ska det sitta ihop likadant.Rydberg skrev:Mina grejjor fick jag hem för några veckor sedan, spelar d ngn roll hur dom sitter lr e d bar o skruva ihop? Tänkte på om dom ska sitta som dom satt i balanserings maskinen.
Opel Commodore Coupe -68 x2
Opel Rekord -67
Simon Johansson
Opel Rekord -67
Simon Johansson