Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Mr.Thulin
För mycket laddtryck
Inlägg: 128 Blev medlem: tis okt 30, 2007 10:33 pm
Inlägg
av Mr.Thulin » sön apr 19, 2009 7:57 pm
hur blir en volvo b230a med 2mm planad topp med en k-kam.från vilken motor kommer k-kammen?
men den viktigaset frågan.
hur blir a motorn me en k.kam ist för en a-kam.blir den lite rappare eller klenare eller hur blir den??tacksam för svar
Vrför märker jag ingen skillnad...tändningen är inte helt 100 men det kan väll inte göra så mycket eller??
Senast redigerad av
Mr.Thulin den tor maj 07, 2009 6:58 pm, redigerad totalt 2 gång.
zajja
Forumsberoende
Inlägg: 546 Blev medlem: tis jan 24, 2006 11:05 pm
Ort: Härnösand
Inlägg
av zajja » sön apr 19, 2009 8:16 pm
Den blir betydligt piggare! jag körde k-kam och extraktor på min b23a, den blev betydligt roligare efter att man fick på de grejjerna.
K-kam kommer från b23e motorn.
//Marcus Saari
200sx s13 -92, "Röde Baronen"
Mr.Thulin
För mycket laddtryck
Inlägg: 128 Blev medlem: tis okt 30, 2007 10:33 pm
Inlägg
av Mr.Thulin » sön apr 19, 2009 8:55 pm
jaja men blir det samma skillnad på både b23 o b230 då?men hurdå piggare..accet eller
zajja
Forumsberoende
Inlägg: 546 Blev medlem: tis jan 24, 2006 11:05 pm
Ort: Härnösand
Inlägg
av zajja » sön apr 19, 2009 9:29 pm
Mr.Thulin skrev: jaja men blir det samma skillnad på både b23 o b230 då?men hurdå piggare..accet eller
Det borde bli samma effekt på 230 som 23a, ja accet blev bättre och den varvade mer.
//Marcus Saari
200sx s13 -92, "Röde Baronen"
Mr.Thulin
För mycket laddtryck
Inlägg: 128 Blev medlem: tis okt 30, 2007 10:33 pm
Inlägg
av Mr.Thulin » sön apr 26, 2009 2:12 pm
men hur blir det med en t eller m kam då??
Xuri
Forumsberoende
Inlägg: 1679 Blev medlem: fre dec 08, 2006 4:50 pm
Ort: Karlskrona
Inlägg
av Xuri » sön apr 26, 2009 3:37 pm
Mr.Thulin skrev: men hur blir det med en t eller m kam då??
M-kam e ren skit...såga av den så den blir obrukbar å kör sedan över skiten :p
Med T-kam så upplevde jag grymt bra bottendrag i min b230F
Tänk dock på att K-kamen inte har fördelarspåret där bak om du ska montera den i en sådan topp
Jens Hedlund.
Mr.Thulin
För mycket laddtryck
Inlägg: 128 Blev medlem: tis okt 30, 2007 10:33 pm
Inlägg
av Mr.Thulin » sön apr 26, 2009 7:29 pm
mm men på ett annat forum så skrev en att den blir som en m-kam bra vriud på låga varv men urslö på varv över 3000varv.är det sant
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264 Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen
Inlägg
av vampyren » sön apr 26, 2009 8:32 pm
nej .ut å testa istället.K är en bra kam.
dennis P
herrejösses!
Mr.Thulin
För mycket laddtryck
Inlägg: 128 Blev medlem: tis okt 30, 2007 10:33 pm
Inlägg
av Mr.Thulin » sön apr 26, 2009 10:17 pm
jag har ju inte någon av kammarna men jag vill köpa.har en t-kam på gång för 350kr o vill veta hur den nblir med den kammen.i vilken motor sitter kammarna i original.
Märker man skillnad på a-t kam??????
G-son
Forumsberoende
Inlägg: 750 Blev medlem: lör nov 01, 2008 12:13 pm
Ort: Vimmerby
Inlägg
av G-son » sön apr 26, 2009 11:24 pm
T-kammen hör hemma i någon turbomotor, och är väl enbart gjord för att ge styrka på lågvarv. På högre varvtal förlitar sig de motorerna helt på att turbon ska ge effekten, för kamaxeln är stendöd där... I trimningskretsar är T-kammen ungefär lika eftertraktad som tandvärk.
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589 Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan
Inlägg
av joel » mån apr 27, 2009 7:41 pm
jag har en helt ny H-kam om du vill köpa.. Ja den har fördelarspår
180zx..
joel lindell
Mr.Thulin
För mycket laddtryck
Inlägg: 128 Blev medlem: tis okt 30, 2007 10:33 pm
Inlägg
av Mr.Thulin » tis apr 28, 2009 7:22 pm
ja men den vill du ha mycket för..jag är en fattig student o sen kommer fraktan gå på 400kr väll?
Lunkan
För mycket laddtryck
Inlägg: 338 Blev medlem: tor nov 11, 2004 12:19 pm
Ort: Venjan, men ofta i garaget i Orsa
Inlägg
av Lunkan » tis apr 28, 2009 9:33 pm
joel skrev: jag har en helt ny H-kam om du vill köpa.. Ja den har fördelarspår
Pris
Mr.Thulin
För mycket laddtryck
Inlägg: 128 Blev medlem: tis okt 30, 2007 10:33 pm
Inlägg
av Mr.Thulin » ons apr 29, 2009 9:17 pm
dricker den mycket mer med en k-kam
MV
För mycket laddtryck
Inlägg: 159 Blev medlem: ons apr 01, 2009 1:39 pm
Ort: Härnösand
Inlägg
av MV » ons apr 29, 2009 9:25 pm
Mr.Thulin skrev: dricker den mycket mer med en k-kam
Vart går smärtgränsen för dig i soppa förbrukning ?
eftersom du är en fattig student
3lL/mil eller ?