Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » tis apr 14, 2009 6:13 pm
har legat på latsidan ett tag med ligist maskinen men har blivit inspirerad igen av mats ks50 så jag får väl ner å sparka lite på den jävlen ikväll å porta ännu mera i ren frustration
haha över och ut
team weber power
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » tor apr 16, 2009 2:16 pm
nya tag, har våldtagit den lite här och var med borrmaskinen sen har jag beställt (äntligen) en rundvev, stort framdrev och ett litet bakdrev samt en skruvsats till motorn så nu jäklar händer de ähum litegranna iaf..
hårdingar åker hålborrat
om man skulle ta å knäcka till ett avgasrör med nån dag
team weber power
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » sön apr 19, 2009 10:57 am
team weber power
patrikh
För mycket laddtryck
Inlägg: 323 Blev medlem: mån dec 05, 2005 5:29 pm
Ort: Stockholm
Inlägg
av patrikh » sön apr 19, 2009 6:41 pm
Du ska inte sänka den lite fram?
annars!
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » sön apr 19, 2009 9:28 pm
chopper stuk vafan
eller tänk hissade rally volvos eller kanske en gasser cheva? dom har hissad framände
hahaha
nämen ja vet inte riktigt hur de skulle gå till utan å kapa sönder den helt? ideer?
team weber power
T-27
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1060 Blev medlem: lör jun 25, 2005 2:38 pm
Ort: Umeå
Inlägg
av T-27 » sön apr 19, 2009 10:39 pm
Imponerande med en Mopedmotor på 1147 CC = 70 CU:I
Det är Big bore
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » mån apr 20, 2009 9:25 am
T-27 skrev: Imponerande med en Mopedmotor på 1147 CC = 70 CU:I
Det är Big bore
du den är jävligt special, borrad till ett par överdimensioner
team weber power
Enok
Forumsberoende
Inlägg: 569 Blev medlem: mån nov 24, 2008 3:13 pm
Ort: Lindome
Inlägg
av Enok » mån apr 20, 2009 4:04 pm
weber-power skrev: chopper stuk vafan
eller tänk hissade rally volvos eller kanske en gasser cheva? dom har hissad framände
hahaha
nämen ja vet inte riktigt hur de skulle gå till utan å kapa sönder den helt? ideer?
Kan du inte sänka ned gaffelkronorna en bit. Kolla bara så att
framskärmen inte tar i nedre gaffelkronan.
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » mån apr 20, 2009 6:28 pm
ska kika på de sen!
team weber power
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304 Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:
Inlägg
av subw000fer » mån apr 20, 2009 7:03 pm
fräsig
men som sagt, lägre fram
o sen likadan text på andra sidan tanken
hehe..... 70 cui
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » mån apr 20, 2009 7:32 pm
subw000fer skrev: fräsig
men som sagt, lägre fram
o sen likadan text på andra sidan tanken
hehe..... 70 cui
not finished
ska kika på gaffeln ikväll var tanken
team weber power
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304 Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:
Inlägg
av subw000fer » mån apr 20, 2009 8:19 pm
ok!
fint
hehe, ska fan bygga ligisträser av min montana nån gång när man har råd och tid!
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Länn
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 73 Blev medlem: tor feb 19, 2009 11:28 am
Ort: E-tuna
Inlägg
av Länn » mån apr 20, 2009 8:50 pm
Najs bygge, om du inte har fixat framgaffeln ännu så släppte jag upp gaffelbenen lite och sen knäckte jag bak gaffelkronorna genom att kapa bort en tårtbit från ramen på min isräcer.
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » tis apr 21, 2009 6:24 pm
5-6 cm kunde man sänka den fram som max, ska kolla om man kan pilla ihop gaffelrören lite snyggt med
team weber power
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797 Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås
Inlägg
av weber-power » ons apr 22, 2009 3:52 pm
kollade hur man kunde dra avgaset på ett ungefär, sen min värsting dämpare på de haha
men som sagt den hamnade mycket bättre höjdmässigt fram
hämtade ut veven och nya dreven idag med
team weber power