Plast i kanalen med exotiska bränslen, vad är rätt?

Diskussioner för erfaret folk
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

jag tror det funkar, men man är ju inte riktigt säker.
Det svåra är ju att få det att sitta i kanalen. själva materialet håller oftast bra
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
96 turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 237
Blev medlem: fre apr 27, 2007 12:38 pm
Kontakt:

Inlägg av 96 turbo »

menar du båda exemplen?
J.K Nilsson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 54
Blev medlem: fre dec 07, 2007 2:35 pm
Ort: Luleå

Inlägg av J.K Nilsson »

blownharley skrev:Tanktätningslimmet till flygplan härdar inte och är inte så värmetåligt....
Och brukar inte tåla vatten i någon större utsträckning så jag skulle inte vilja prova motståndskraften mot alkoholbränslen.

J.K Nilsson
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

jag menade biltemas kemiska
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
96 turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 237
Blev medlem: fre apr 27, 2007 12:38 pm
Kontakt:

Inlägg av 96 turbo »

ingen som har bilder eller info om hur man gör och hur det ska se ut när man plastar kanaler?

Mvh Ackeby
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

96 turbo skrev:ingen som har bilder eller info om hur man gör och hur det ska se ut när man plastar kanaler?

Mvh Ackeby
se ut? menar du var man skall plasta? eller hur plast i kanal överlag ser ut?

hur gör man, jo, slipar med 80 sandpapper, tvätta noga, torka, applicera epoxyn, låt torka, slipa till rätt form.

/andre'
power
96 turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 237
Blev medlem: fre apr 27, 2007 12:38 pm
Kontakt:

Inlägg av 96 turbo »

ja var man ska plasta kan man tex lyfta golvet med plast hur går det gärna lite bilder på hur det ser ut när det är färdigt
NikkO
Forumsberoende
Inlägg: 1408
Blev medlem: fre dec 07, 2007 8:52 pm
Ort: Västerås

Inlägg av NikkO »

kolla erland coxs hemsida! topplocksverkstan.se
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

96 turbo skrev:ja var man ska plasta kan man tex lyfta golvet med plast hur går det gärna lite bilder på hur det ser ut när det är färdigt
var det skall plastas är helt beroende på vilken topp det är och till vilken motor man skall ha toppen, effekt,varvtal, osv.

varför plastar man? ger plast mera flöde? varför plastar man om inte flödet ökar? finns det andra egenskaper man vill uppnå med plast?

några frågor man kan fundera på, då man kan svaren på dessa frågor så vet man var man skall plasta.


/andre'
power
96 turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 237
Blev medlem: fre apr 27, 2007 12:38 pm
Kontakt:

Inlägg av 96 turbo »

norrback skrev:
96 turbo skrev:ja var man ska plasta kan man tex lyfta golvet med plast hur går det gärna lite bilder på hur det ser ut när det är färdigt
var det skall plastas är helt beroende på vilken topp det är och till vilken motor man skall ha toppen, effekt,varvtal, osv.

varför plastar man? ger plast mera flöde? varför plastar man om inte flödet ökar? finns det andra egenskaper man vill uppnå med plast?

några frågor man kan fundera på, då man kan svaren på dessa frågor så vet man var man skall plasta.


/andre'
toppen i fråga är en audi 100 1,8 nästan samma som sitter i golfen. original ligger den på 90hk jag ska ta lite bilder var ute och sågade isär en igår så ni får se hur jag tänkt och om det funkar
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

96 turbo skrev:
norrback skrev: var det skall plastas är helt beroende på vilken topp det är och till vilken motor man skall ha toppen, effekt,varvtal, osv.

varför plastar man? ger plast mera flöde? varför plastar man om inte flödet ökar? finns det andra egenskaper man vill uppnå med plast?

några frågor man kan fundera på, då man kan svaren på dessa frågor så vet man var man skall plasta.


/andre'
toppen i fråga är en audi 100 1,8 nästan samma som sitter i golfen. original ligger den på 90hk jag ska ta lite bilder var ute och sågade isär en igår så ni får se hur jag tänkt och om det funkar
du skall göra en ny tråd på forumet med den toppen, så fortsäter vi diskusionen i den tråden.

/andre'
power
96 turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 237
Blev medlem: fre apr 27, 2007 12:38 pm
Kontakt:

Inlägg av 96 turbo »

jo det är tänkt så tack för hjälpen
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Tommy Luhr skrev:pris 1787:- plus frakt.
Jag beställde :thumbright:
jag har köpt ett kg benzola 1111 också.

har du hunnit testa nåt tommy?

gustav har kladdat lite i sin saab topp få se hur det håller.
SWR
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:36 pm
Ort: Lillestrøm, Norge

Inlägg av SWR »

Jeg har kjørt E85 på Belzona 1111 uten problemer nå... ihvertfall ikke enda. :wink:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Jag har bara plastat här och där i olika toppar, vet inte om någon är körd än men det verkar sitta fint (som alla andra plaster till att börja med)
Det återstår att se:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Skriv svar