Måste bara säga att jag tycker detta är ett mkt kul bygge att följa Mycke hemmagjort och en gammal härlig kaross med modern drivlina och fjädring Jobba på
mattias skrev:Man är en stilla prenumerant här, tittar alltid in här för jag gillar stilen på bygget!
Jonset skrev:Måste bara säga att jag tycker detta är ett mkt kul bygge att följa Mycke hemmagjort och en gammal härlig kaross med
modern drivlina och fjädring Jobba på
Jag får tacka!
Ju mer kommentarer desto mer motiverad är jag ju att fota extra mycket och lägga ut bilder. Annars när man lägger ut 10 bilder och ingen skriver varken bu eller bä känns det ju som att kameran får lite lägre prio i garaget.
Men nog om detta, är det ingen som har nån gissning vad det var för specialpryl jag gjorde åt min polare?! Kan avslöja att den inte ska sitta i en bil.
Daniel-635 skrev:Är det ett krav att tankpåfyllningen ska vara "utanpå" bilen ?
Ang. grunkan så tror jag det är en mojäng.
Eller möjligen en skruvmejselkalibreringstolk.
Tror det beror på årsmodellen, äldre bubblor måste man ju t.ex. öppna framluckan på för att tanka... Men nyare bilar måste nog ha utvändig tankpåfyllning om jag minns rätt, vet inte när kravet kommer.
j björk skrev:Är det inte till en bil är det en ölöppnare
haha!
Jag har tolkat det som att det är ett krav. Så jag har byggt därefter.
Cpt Tuttle: Bubblor är det äldre än -68 som har så eller? Vill minnas att den -68:an som jag skruvat i har tanklock på sidan fram, och det är väl en ny generation i både kaross och bottenplatta vid -68?
Hursomhelst, den lilla mojängen är en detalj till en ikea möbel!
j björk skrev:Är det inte till en bil är det en ölöppnare
haha!
Jag har tolkat det som att det är ett krav. Så jag har byggt därefter.
Cpt Tuttle: Bubblor är det äldre än -68 som har så eller? Vill minnas att den -68:an som jag skruvat i har tanklock på sidan fram, och det är väl en ny generation i både kaross och bottenplatta vid -68?
Hursomhelst, den lilla mojängen är en detalj till en ikea möbel!
Tanklucka utvändigt kommer nog på Bubbla -68 ja... Men från vilket år det är lagkrav i Sverige har jag ingen aning om.
Hur som helst så vill jag gärna slippa slabba ner kofferten på en gatbil med bensin...
NysoO skrev:Jag gillar stilen på fronten! Finns god potential där. Blir lite påmind om Eleanor- mussefronten:
Jobba på! Blir bra detta!
Den jämförelsen tackar jag för!
Själv så skulle jag vilja lägga händerna på den här fronten då den är bolt on.
Från den sydamerikanska varianten av Rekord C Coupe / Commodore. Måste lära mig lite spanska och hitta nån som är sugen på sälja...
Bilen är en Chevrolet Opala
NysoO skrev:Jag gillar stilen på fronten! Finns god potential där. Blir lite påmind om Eleanor- mussefronten:
Jobba på! Blir bra detta!
Den jämförelsen tackar jag för!
Själv så skulle jag vilja lägga händerna på den här fronten då den är bolt on.
Från den sydamerikanska varianten av Rekord C Coupe / Commodore. Måste lära mig lite spanska och hitta nån som är sugen på sälja...
Bilen är en Chevrolet Opala http://i170.photobucket.com/albums/u273 ... _opala.jpg
Ser lite "argare" ut än den europeiska varianten
Haha, varsågod
Tycker iallafall du gör ett bra jobb på fronten. Gillar verkligen inte Opels orginallyktor. Stora gula plastchok. Monterar du någon snygg front med massa smala "ribbor" som han har på mussen där så kan du nog få en riktigt ball front =)
Opalan ser snygg ut också.
piraten skrev:
Detta är en kontakt som volvo verkar använda överallt men som inte går att beställa komplett. Jag tjorvade MYCKET på volvo, men till slut hittade jag dessa.
Gå in till närmaste volvo lastbilsverkstad och be om att få en 270750(jobbigt att så många artikelnummer fastnar på hjärnan när man använder dom ofta..) så får du kontakten, två gummispenar och två kabelskor
Inte helt omöjligt att den heter samma sak på personbilsverkstan heller
Evighetsprojekten If it has tits or wheels it will give you problems