
200sx med 1JZ-GTE Startad!
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
Är inte nöjda med effekten än..
verkar som vi har problem med spolarna... av någon anledning släcks gnistan vid 6000rpm 1,3 ladd och 11 AFR... kör original-spolar direkt från MS:et. Testat lite olika dwell men vågar inte gå upp för högt eftersom spolarna är kända att inte palla med så mycket...
blir förmodligen att trixa dit ett par VAG-spolar...
lite film på torrgasa iaf...
http://www.youtube.com/watch?v=wrLCOxx_sCw
verkar som vi har problem med spolarna... av någon anledning släcks gnistan vid 6000rpm 1,3 ladd och 11 AFR... kör original-spolar direkt från MS:et. Testat lite olika dwell men vågar inte gå upp för högt eftersom spolarna är kända att inte palla med så mycket...
blir förmodligen att trixa dit ett par VAG-spolar...
lite film på torrgasa iaf...
http://www.youtube.com/watch?v=wrLCOxx_sCw
- jonnystrand
- Forumsberoende
- Inlägg: 549
- Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
- Ort: skellefteå
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
Nu har det hänt lite med bilen.
Ny turbo
Nytt avgas
Kammar från 2JZ eurospec på väg i med ställbara kamdrev
Karaktären på motorn förra året var inget att hurra över. Kammarna i 1JZan visade sig vara helt värdelösa, slutade helt att dra efter 6000. Mycket kort register. Med eurospeckammarna får man nån mm mer i lyft och ett par grader mer durration. Sen flyttar vi nog upp registret lite med kamdreven med. Den gamla turbon visade sig vara väldigt sliten och började gå tungt i lagren, verkade även läcka olja. Nya turbon är nån turbobanditenhistoria, blir intressant att se hur den funkar.
Ny turbo
Nytt avgas
Kammar från 2JZ eurospec på väg i med ställbara kamdrev
Karaktären på motorn förra året var inget att hurra över. Kammarna i 1JZan visade sig vara helt värdelösa, slutade helt att dra efter 6000. Mycket kort register. Med eurospeckammarna får man nån mm mer i lyft och ett par grader mer durration. Sen flyttar vi nog upp registret lite med kamdreven med. Den gamla turbon visade sig vara väldigt sliten och började gå tungt i lagren, verkade även läcka olja. Nya turbon är nån turbobanditenhistoria, blir intressant att se hur den funkar.
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
Idag har vi kollat över vevhusventen lite. Var inget problem förra året men tänkte ta det säkra före o uppgradera lite i år... Blir separata rör från ventilkåporna samt ett rör från tråget ovan oljenivån. Dessa dras sen till en ny ordentligt ventilerad tank. Bilder på detta kommer.
Blir även lite omdragning av vattenrören, då förra årets setup va lite av en nödlösning....
Kylaren ska även få ny fläkt med ordentlig inkapsling.
Blir även lite omdragning av vattenrören, då förra årets setup va lite av en nödlösning....
Kylaren ska även få ny fläkt med ordentlig inkapsling.
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro