94mm borr i org motor är respekt.. : )
Måste va jäkligt tunnt.. typ runt 2mm..
Är de fyllt ända upp?
Värkar ju hålla bra om inte annat..

Vad jag har i nu vet jag inte då det blocket redan var betongat av nån annan, jag bara borrade det från 92 till 94. Till tidigare block har jag använt Rock Block, köpt från Löve'n. Fyllt upp till 25-30 mm under deckplan. Ett block har spruckit för mig, ganska långt upp i cylindern.B20TicPower skrev:Tja. Vad kör du med för betong i din motor?
Är de fyllt ända upp?
verkar ju hålla bra om inte annat.. :thumbright:
Lindqvist Racing skrev:Vad jag har i nu vet jag inte då det blocket redan var betongat av nån annan, jag bara borrade det från 92 till 94. Till tidigare block har jag använt Rock Block, köpt från Löve'n. Fyllt upp till 25-30 mm under deckplan. Ett block har spruckit för mig, ganska långt upp i cylindern.B20TicPower skrev:Tja. Vad kör du med för betong i din motor?
Är de fyllt ända upp?
verkar ju hålla bra om inte annat..
Borrar man 94 blir det max 2 mm cyl.väggar på tunnaste stället, om man har ett bra gjutet block. Ofta varierar tjockleken på olika ställen i samma block.
Okej... Vad skulle köparen göra av motorn då?Lindqvist Racing skrev:Motorn såldes i höstas och någon ny har inte letat sig ner i pannrummet. Har inte ens börjat på nån ny motor. Men inte helt omöjligt att den kommer att rulla igen till sommaren. Bilen i övrigt är orörd sen förra året.
blir det en turbo B20 nu?Lindqvist Racing skrev:Motorn såldes i höstas och någon ny har inte letat sig ner i pannrummet. Har inte ens börjat på nån ny motor. Men inte helt omöjligt att den kommer att rulla igen till sommaren. Bilen i övrigt är orörd sen förra året.
Okej... Men till nästa år då blir det B20 då också?Lindqvist Racing skrev:Om jag kör något i år så blir det med en B20 igen. Men med en mindre påkostad motor, bara för att få köra lite. Att bygga en värre B20 sugmotor än den förra blir ju både kostsamt och tar tid, så till denna säsongen är det inte aktuellt.
Till hösten/vintern är det tänkt att det ska hända lite med bilen igen.......
Årets koncept är tokmeka och strul! Bilen har stått utan motor hela vintern, jag var osäker på om det skulle bli något körande alls i år. I april kom suget efter att köra igen så jag började med att bygga en ny topp. För 2 veckor sen tog jag in bilen, och skulle börja bygga ihop motorn. Det skulle bli ett low budget motorbygge spetsat med lustgas. Då började problemen....JE Jr skrev:Hallå, såg en bild på din bil från EDPS i Emmaboda, hur lyder årets koncept?