Overkill Racing Team. 10,93 @ 194km/h

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 297
Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
Ort: nyköping

Inlägg av tim gustavsson »

hehe ja det är är ju jag som frågar du ska anmäla dig till :lol:
nja dom andra teamen väntar vi lite med 8)

men då skriver ja upp dig nu på listan? (vill ha ett ja lr nej)

Mvh Tim
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

JA.. gör det du :thumbright:
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

Det regnar och regnar och regnar :(

Nu har jag iaf bestämt att det kommer sitta ett MS i bilen..
Dock kommer jag bara styra tändningen med det än så länge, istället för massa MSD boxar som ändå inte har alla finesser jag vill ha..
+att ett MS blir billigare.
Känns skönt att kunna göra en kurva precis som man vill ha den hela vägen.

Men jag tänker inte överge Holleyn ännu.


sen hoppas jag att jag får hem de sista rören till DP imorgon så jag kan bygga vidare.
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Blir en frän bil detta :)
Du ska fortfarande köra med någon form av tändförstärkare va? Tyckte jag såg en msd 7a innan i tråden? De går ju bra att köra med en sån isf som förstärkare då får du ju fin gnista :)
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

jepp MSD 7:an får självklart sitta kvar, men alla retartdboxar ska bort.

kul att du gillar bygget :thumbright:
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

Så, nu har jag provstartat igen med bättre vevhusventilation.
Verkar inte spruta olja ur aggen längre :thumbright:
Dock varmkörde jag inte helt så den kanske dummar sig när den blir varm :doh: men jag hoppas det ska funkar nu.


Sen fick jag mina rör till DP igår så jag och LarC snajdade ihop 2 fina Downpipar.


Sen filmade brorsan starten (dock med mobil) så här kommer 2 små filmsnuttar så ni inte tror att jag ljuger :wink:


http://www.youtube.com/watch?v=4MtJgwSa978

http://www.youtube.com/watch?v=EdplaYIO ... annel_page
Freppazz
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: fre sep 05, 2008 12:07 pm

Inlägg av Freppazz »

Hääärligt! Riktigt gött ljud också! : :twisted:
Svårt att säga kanske, men en aning kanske du har, hur många hk gissar du på?..

Keep up the good work som det heter. :thumbright:
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

myspys :twisted:
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

hehe, det är så mkt som fortfarande är orginal i motorn så jag vet inte riktigt. men det borde vara runt 300 sug hk iaf utan att överdriva.

men det kommer en bromsning så småningom.

ska få den att gå skapligt som sugmotor, sen testa ladda lite i taget. sen blir det en bromsning.

stakarna är fortfarande orginal och dom pallar MAX 600hk :doh:
så mer än så kommer det inte bli med denna uppsättning..
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Kul med uppstart, blir lite goare muller men turbo som hackar sönder ljudet :) , men du låter väl inte turbona friblåsa för mycket så du rasar dom i onödan
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

nejdå, nu ska den inte startas nått mer förrän jag har tryckrör och plenum.. hoppas det går fort att fixa..

bottenplattan till plenumet är på fräsning just nu (kanske klar redan)
sen ska det svetsas lite gavlar till den osv, men det ska LarC hjälpa mig med då han har AC/DC tig. :thumbright:
Användarvisningsbild
RichardGustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: lör feb 14, 2009 3:44 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av RichardGustavsson »

:thumbright: Fan så fint, Låter ju riktigt trevligt.
Bild
c_wester
För mycket laddtryck
Inlägg: 176
Blev medlem: mån jan 05, 2004 3:44 pm

Inlägg av c_wester »

Hejsan


Jag följer även projektet :thumbright:
Jag har även en CBB som behöver Speedparts... Troligen kanske Överladdning... Nåja till Frågan...


Sitter Turbona enbart fast med Topparnas Grenrörsskruvar?
Kommer inte Vibrationerna och Tyngden att bryta loss dem i ett naffs?


Mvh
Christer
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

C_wester:

Hej. Ja, grenrör, turbo, Dp, ja hels skiten sitter i grenrörsbultarna.

var MYCKET skeptisk till att det skulle funka i början men CBB har ju så många bultar och så fin bultdelning så det sitter hur stabilt som helst trots väldigt tungt grenrör och tunga agg.

Dock vet jag ej hur det kommer funka när grenrören blir riktigt riktigt varma så jag kommer sätta en wire mellan turbo och röret fjäderbenen sitter i som avlastar lite, på så sätt kan allt röra sig också..

men med korta grenrör och små agg skulle jag inte bry mig..
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 297
Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
Ort: nyköping

Inlägg av tim gustavsson »

:thumbright: ser nästan ut som du har putsat på downpiperna :hihi:
Skriv svar