projekt turbo på en vecka(volvo 744) STARTAD sid 2

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
volvo740turbo
Ganska mycket laddtryck

projekt turbo på en vecka(volvo 744) STARTAD sid 2

Inlägg av volvo740turbo »

tjena,tänkte försöka bygga en busig turbo på 1vecka :hihi:

turbon kommer sticka upp ur huven,funderar även på att ha en rörstump med spjäll på och en wire så man kan dumpa övertryck samt leka ånglok :lol:

ingen wg-klocka utan det ska laddes fullt ut 8)

Bild

ic:n

Bild

men fan han var ju röstig i hylla :o palla inte laga så en järnbit(från nån gammel hylla) fick duga att bränna dit som fäste under :lol:

Bild

sen ett övere fäste :D obs att jag bränner dit det som ligger omkring mig :P

Bild

gjordes igår kväll,ska ut nu och fortsätta :thumbright:
Senast redigerad av volvo740turbo den mån jun 08, 2009 9:50 pm, redigerad totalt 3 gång.
Duvmo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Duvmo »

Roligt med lite "Oseriöst" turbo mkek ;) hoppas du håller deadlinen ;)
volvo740turbo
Ganska mycket laddtryck

hehe,jag hoppas jag hinner :hihi:

uppdate ikväll btw :wink:
ahberg
Forumsberoende

Inlägg av ahberg »

jag turbo konvertrade min volvo 360 på 3 kvällar.
och gjorde det mesta seriöst för att hålla. vilket det gjorde i 4 månader tills turbon sa upp sig. :lol:

så en vecka är inga problem för en 740, mindre plats i en 360 :hihi:

kul med sådana här projekt
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende

Inlägg av Glufsen »

Detta ska följas :thumbright:
volvo740turbo
Ganska mycket laddtryck

mitt andra turbobygge så för mig är en vecka rimligt,roligt att folk gillar "raggarturbo" :hihi:

nåväl uppdate nu!

hä vart allt tätt mot toppen kan jag lova,slipat på grenrör och toppen med kapen också :lol:

Bild

5st grenrörspackningar per cylle blev rätt ok :roll:

Bild

hehe :hihi:

Bild

blir maffig isbil :D

Bild

får se om den här kluten får platts.
Bild

24 hylsa fick man svetsa till också så man får loss oljetryckskontakten :thumbright:

Bild

fick även tag i sånna här,799cc,nån som vet hur mycket 740 har org? tänkte skruva dit dom på ett lite mer seriösare turbybygge sen

Bild

uppdate imorn blir nog liten om det blir nån för en som ska kolla på en moppe som jag hoppas blir såld för då kan jag köpa mer turbosaker :D sen skulle min farbror skära ut adaptern med gas som jag fäster turbon på sen. blir den klar imorn så "måttas" turbon in och :hihi:

tors: åka till biltema och köpa y-kors som jag tar oljan ifrån-svetsa returrör på tråget

fred: åka in te dsg och köpa pressad slang med rör kopplingar på bara skruva dit,slang te retur har jag hemma :thumbright:

lörd: bygga downpipe och ev uppstart och ställa pån lite

får se om jag hinner :D
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck

Inlägg av vampyren »

fränt!! vi gjorde nått liknande i förra veckan, dock om möjligt ännu mer oseriöst :hihi: tog 3h ungefär såhär ble ser den ut
Bild
Bild
dennis P
herrejösses!
volvo740turbo
Ganska mycket laddtryck

haha,fyfan så fränt :hihi: :D

hoppas som sagt att dom köper moppen av mig imorn för det står en d24 sugis som vill ha lite turbo också :hihi: kommer även i framtiden att lägga upp projekt om mitt dubbelturboprojekt(dubbla gt17) :P men det blir senare!
volvo740turbo
Ganska mycket laddtryck

sorry inte uppdaterat sen onsdag,men jag vart dyngförkyld tills idag. var in till dsg men "turbo mannen" som dom kalla han hade gått för dan :hihi: så jag ska återkomma på måndag.

nåväl inledde garage dagen genom att spränga ett batteri :lol:

Bild

flög en bra bit,fick plastbitar i både nacken och upp i huvet..

Bild

men sen tog det fart och jag vart klar med denna :D

Bild

krämade på ordenkligt med svetsa,både invändigt och utvändigt :thumbright: tar dock med den till farsans jobb och snyggar till den inuti och planar yterna som säkert slått sig lite.

Bild

flödet kanske inte är det bästa :roll: ökar kanske nån % om jag snyggar till den inuti sen :P

Bild

på platts

Bild

vart skapligt med turbon på platts :hihi:

Bild

mö finare med huv :D

Bild

sen en bild på turbon,undrar om det bara är att lossa på muttern där och vrida rätt turbon så returen kommer nedåt och inte lutar snett.för det är väll bäst att ha oljetillförsel och retur rakt ner?

Bild

berätta gjärna hur man gör för att vrida kompressorhuset,eller vad det hette :D :P
Hposth
För mycket laddtryck

Inlägg av Hposth »

hur ska du göra med sprutet då? ser att det är en E maskin o de är väl nästintill omöjlig att få funka med överladd?
740 med rakställd 8v,zf,tb70,plenum mm
mercedes w123 med volvo motor
Mercedes 300 tdt. bruksbil
volvo740turbo
Ganska mycket laddtryck

Hposth skrev:hur ska du göra med sprutet då? ser att det är en E maskin o de är väl nästintill omöjlig att få funka med överladd?
ställer på han lite med en insextsnyckel :thumbright: ne men helt seriöst så vet jag inte,tänkte koppla så kallstartsgivarn ligger på hela tidenborde hjälpa lite?

kom gjärna med tipps,men jag var nyss ute och spruta på rostlösningsmedel i springan som jag visa på näst sista bilden.brukar man få vålda för att få loss den eller ska det gå lätt?
Hposth
För mycket laddtryck

Inlägg av Hposth »

ja du , soppa går nog göra så den får, det svåra är väl "luftsliden" att få allt med den o funka.., tror tyvärr det ej kommer att gå :/ om du inte monterar ett k-JET från 240 turbo, då e de ju en anna sak :P

at kunna vrida på turbon kan va svårt, det brukar man få vålda loss ja, försöka slå "isär" den lite först, sen vrida, kan sitta nåt så inni H***vete ibland.
740 med rakställd 8v,zf,tb70,plenum mm
mercedes w123 med volvo motor
Mercedes 300 tdt. bruksbil
volvo740turbo
Ganska mycket laddtryck

tack för tippset om turbon :thumbright: ska prova om det funkar att trycksätta lmm annars får man som du säger fixa från en 240turbo med k-jet sprut :)
Rasmus 85
För mycket laddtryck

Inlägg av Rasmus 85 »

eller ladda i stromberg :lol:
wccc.fi är ett forum
volvo740turbo
Ganska mycket laddtryck

nja ingen fögge här inte :lol:

på måndag lovar jag en redig uppdate :thumbright: för då får jag hem alla delar,slang till retur och pressad slang till oljan osv,bygga avgasrör 3" och massa gött :D

men jag går i tankar på etanol? tror ni det funkar om jag kopplar så kallstartsgivarn ligger på helatiden och ställa pån lite äre bara tanka etanol då?
Skriv svar