B20 turbo bromsning i tavelsjö den 28 maj , RESULTAT FINNS .

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

B20 turbo bromsning i tavelsjö den 28 maj , RESULTAT FINNS .

Inlägg av Roger Berglund »

Skulle höra vad Folket har för gissningar hur mycket effekt man har ut ur b20in på bakhjulen vid 0,5 bar 8)



Länk till bygget ; http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=25223


Själv tippar jag på nästan 190-200 hk på Bakhjulen.
kanske lite väl tilltaget men det är en gissning iaf :)

Nå vad tror folket?

Obs fyller i med rätt data direkt jag har varit och bromsat den nu på torsdag som kommer

Mvh Roger
Senast redigerad av Roger Berglund den tor maj 28, 2009 12:59 pm, redigerad totalt 1 gånger.
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797
Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås

Inlägg av weber-power »

jag tror på 95 ärliga plus moms :hihi: :lol:
team weber power
jaxy
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: mån jan 26, 2009 10:01 pm
Ort: Lappland

Inlägg av jaxy »

tror på 50 och en påse bullar! Nejmen kanske 145 hk :hihi: Blir kul se! Lycka till 8)
DruTTeN
Forumsberoende
Inlägg: 646
Blev medlem: tor feb 08, 2007 3:54 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av DruTTeN »

172,5hk
Inget slår skön sången från Webrar!
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Du måste prova på mer ladd sen, bara lambdan säger att det är ok.. :)
Kolla noga vilken förtändning du kör med..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Skulle vilja prova mer ladd men jag vill nog provtrycka systemet först lär ju ha en hel del läckage överallt :hihi: , men blir nog en seriösare bromsning senare nångång..det här är ju bara för bromsintygets skull :)

just nu kör jag på 0,5bar och sen 25 grader förtändning som du ställde åt mig och det har ju funkat fint och lambdar ligger kring 0.80 - 0.82 vid full last




/// Roger
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ja försök hinna med en provtryckning före.

tändning och lambda värkar ligga rätt :thumbright:

jag tror på över 200whp om allt lirar!
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Jens Gustavsson skrev:ja försök hinna med en provtryckning före.

tändning och lambda värkar ligga rätt :thumbright:

jag tror på över 200whp om allt lirar!
Skulle nästan ha gjort det men äger ingen svets så jag hinner inte bygga en sådan. får nog köra med diverse läckage :(


Ja jag tror nästan det inte går att komma så värst mycket närmare med förgasare häller utan att behöva bestycka ihjäl sig :)
tomgång 1.00 , Full last 0.80 - 0.82

Vi får väl se hur mycket den har att leverera man kan ju ha i åtanke att det är brytare och orginal tändning samt stummad orginal fördelare med någorlunda fräsha brytare ja fick låna av simon :lol: :hihi:
och sen ihop knackade stift till 40 - 45 på bladmåttet :)
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Luddfig
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tor dec 22, 2005 8:44 pm
Ort: Nyköping/oxbacken

Inlägg av Luddfig »

slänger iväg en gissning på 185 kusar :thumbright:
werd
För mycket laddtryck
Inlägg: 366
Blev medlem: tor mar 20, 2008 4:48 pm
Ort: Kumla

Inlägg av werd »

201 hk dåra ;) ...vid 0,5 sa du? hmm... 180?
Lycka till!
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende
Inlägg: 1581
Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Ort: Sundsvall

Inlägg av Elias_ »

mina gamla dellortos ju så en 180 + vore vell helt överkommligt :hihi:
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Funderar på filma bromsningen men tror inte det är så mkt värt att visa?..
tror det är mer värt att säga vad som står på papprena eller va säger folket?

Det är då skönt att se att det är folk som har gissat :), nu gäller det bara att få data på det hela också heh :hihi: ,hoppas bil rackarn håller ihop nu te tavelsjö så man kan göra en lyckad bromsning 8)
är grymt nervös inför detta,därför ja sitter uppe nu för jag kan inte sova :doh:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
jonny_h
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: tor jul 19, 2007 8:07 pm
Ort: Norrköping

Inlägg av jonny_h »

Idag var det dags då ;) Gissar på 188,5 whp.....Lycka till
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Användarvisningsbild
Jernström
För mycket laddtryck
Inlägg: 357
Blev medlem: ons jan 10, 2007 5:11 pm
Ort: nyköping

Inlägg av Jernström »

ja tror 163hk :lol:
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Jens Gustavsson skrev:
jag tror på över 200whp om allt lirar!
Jens var närmast faktiskt :).

227 hk på bakhjulen vid ynka 0,5 bar :twisted: ,orginal tändning och brytare samt stummad 8)

227 whp vid 8195 Rpm
och 194 Nm

Vid 1 bar över 300 hk tro? :twisted: dock blire nog värre tändsystem och brytarlöst :)
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Skriv svar