Mats_L skrev:Ååååhhhh!!!
Min favorit bil. Vart hittade du den nånstans om man får fråga?
Har sagt till mig själv att jag ska äga en 59:a någon gång i mitt liv.
Men varför diesel?
den kommer nerifrån skåne ( svensksåld bil )
Diesel, jadu varför göra som alla andra?
dieselsot skrev:Blir det inte för lågt kompförhållande med 18:1 på en förkammardiesel? Med mycke ladd å bränsle blir de nog bra men det laddar ju inte hela tiden!
18:1 borde fungara och vara hyfsat lättstartad ändå. man kan ju gå ner ännu mer i comp men då blir dom så svår startade.. men inget är ju provat så vi får se hur det går.
Hörde själv talas om den här bilen igår när Gustav S nämnde det till mig, du var väl på tävlingen i Fällfors i helgen eller om det var din bror, det var så vi kom in på det.
Fränt projekt!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
mattias skrev:Hörde själv talas om den här bilen igår när Gustav S nämnde det till mig, du var väl på tävlingen i Fällfors i helgen eller om det var din bror, det var så vi kom in på det.
Fränt projekt!
jo ja åkte upp med teamet, tjejen och jocke janze delar ju bil så vi åkte upp för att kika. brorsan va dok åxå där då vi fick punka på bilen då vi skulle dra tillbaka novan så han fick komma med biltrailer
tyvärr så hinner jag inte få klar bilen till wheels detta år men innan snön faller så hoppas ja fått igång den. blev lite strul med drivningen till de 2 dieselpumparna, måste få klart det så ja kan mäta och beställa drivningen till kompressorn, men delar är på G.
Babs skrev:varför 2 pumpar,går det inte att modda EN pump så det räcker till med sås?
jo det går men en sån pump kostar över disk 16500 + moms. och bromsar ca 390hk. med en orginal pump max påställd räcker väl till ca 200. dubbla sånna blir ju i teorin 400hk.. sen hade ja 3 pumpar liggandes så jag tänkte prova köra med 2 st.