200sx M5 Turbo v2.3 (8.97@249)
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
10.5" slicks på 6.5" gick bra men dom gick inte in på bredare fälgar.kallevedlund skrev:hur stora åkafortdäck fick du in utan att modda hjulhusen bak?
I sommar blir det 10.5" slicks på 9" fälg.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
- jonnystrand
- Forumsberoende
- Inlägg: 549
- Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
- Ort: skellefteå
Tackar för alla positiva kommentarer! 
Kul när folk gillar vad man gör, speciellt när man slitit som ett djur en hel vinter.
Liten uppdatering om kopplingen...
Svänghjulet är nu färdigberarbetat.
Nersänkt slityta från Sellholm Tuning, Tilton OT-II med ACE lameller.
Monterade lådan igår för att kolla spelet mellan urtrampningslagret och solfjädern. 3mm skulle det vara enligt mina beräkningar och 3mm var det

Slitytan monterad.


Rejsigt.
I helgen åker nog motorn och lådan i. Fattas bara en slangkoppling till vattnet på baksida block samt adaptern till urtamningslagret ska svarvas om lite.

Kul när folk gillar vad man gör, speciellt när man slitit som ett djur en hel vinter.
Liten uppdatering om kopplingen...
Svänghjulet är nu färdigberarbetat.
Nersänkt slityta från Sellholm Tuning, Tilton OT-II med ACE lameller.
Monterade lådan igår för att kolla spelet mellan urtrampningslagret och solfjädern. 3mm skulle det vara enligt mina beräkningar och 3mm var det


Slitytan monterad.


Rejsigt.
I helgen åker nog motorn och lådan i. Fattas bara en slangkoppling till vattnet på baksida block samt adaptern till urtamningslagret ska svarvas om lite.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Ny framruta och nya lister monterade.

Har monterat lite mätare också. Det enda man inte vet nu är vad klockan är



Har monterat lite mätare också. Det enda man inte vet nu är vad klockan är



Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Idag åkte motorn i! 
Jag har ett mål när bilen ska vara klar nu också.
Gatebil 26-28 Juni på Mantorp.
Blir tajt men det är inte omöjligt.




Sitter så fint så!

Jag har ett mål när bilen ska vara klar nu också.
Gatebil 26-28 Juni på Mantorp.
Blir tajt men det är inte omöjligt.




Sitter så fint så!
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Starkt jobbat hitills, så inget är omöjligt till Gatebil.
Ramen där fram verkar smart gjord, är tanken att kunna plocka lös hela konstruktionen om du vill komma åt motorn framifrån?
Ramen där fram verkar smart gjord, är tanken att kunna plocka lös hela konstruktionen om du vill komma åt motorn framifrån?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.