Ragge's 142 :: Säljes.
- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
- Ort: Ronneby
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Har hört att den har nu sagt att det är fel si och så men kan som inget säga för broms pappret finns hos bil och trim i tavelsjö. direkt jag har fått tag i pappret lägger jag upp det här på sävarturbo så får ni se bromskurvan, så blir det slut diskuterat tyck ja
.. är som sagt inte världens bästa på det här med motorer men gillar att lära mig nya saker hela tiden 
kan lägga en tråd på Övrigt sedan som heter b20 broms papper eller nånting sådant så får ni se hur det ser ut


kan lägga en tråd på Övrigt sedan som heter b20 broms papper eller nånting sådant så får ni se hur det ser ut

[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 294
- Blev medlem: lör apr 12, 2008 8:43 pm
- Ort: hörnefors
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
heh ja trattarna går ju inte direkt och klaga påRoger Persson skrev:Sitter ju grymt fina trattar i motorn, så![]()
Hur ser bestyckningen ut just nu?



Förövrigt nu har jag ringt och köp en Msd 6al med blaster 2 spole nere i från älvsbyn


sen blir det och prova och ladda 1 bar och se om motorn rackarn håller ihop

[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt:
Du köper då på dej en massa grejer
det kommer att bli kanon med den tändningen!
Men du laddar ju 1kilo med orginaltändning och frächa orginal brytare,
tror att det började bli tungt vid 1,2-1,4.
Så var det bara att vrida upp kranen till 1kilo så var det ju ett onödigt köp ,så nu är det ju bara att ratta upp till 1,5

Men du laddar ju 1kilo med orginaltändning och frächa orginal brytare,
tror att det började bli tungt vid 1,2-1,4.
Så var det bara att vrida upp kranen till 1kilo så var det ju ett onödigt köp ,så nu är det ju bara att ratta upp till 1,5


- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Haha jaa men du vetSimon Jonsson skrev:Du köper då på dej en massa grejerdet kommer att bli kanon med den tändningen!
Men du laddar ju 1kilo med orginaltändning och frächa orginal brytare,
tror att det började bli tungt vid 1,2-1,4.
Så var det bara att vrida upp kranen till 1kilo så var det ju ett onödigt köp ,så nu är det ju bara att ratta upp till 1,5


Jo men ja tänkte det var lika bra och byta till en msd 6al med blaster 2 spole samt brytarlöst , har hört att man kan bli laddtrycks beronde rätt så fort


haha ja vi börjar väl med 1 bar sen få vi se vad som lämnar in!.
men har fått tag på en 1031 axel nu med diff ;P för en platta öl och ett cigg pack av en polare

för just nu äre tight som bara den. men med nya axeln skare inte vara några problem om nu ryktet stämmer att dom är 2-4 cm kortare! totala längden alltså!

Det som står på Att göra listan är följande nu iaf :
Fixa avgasystemet
Fixa så jag kan lägga i backen!
fixa pluggar till torped väggen ( ja jag är lat , ska nog svänga förbi autoparts snart )
koppla in tutan
Sen är det väl bara reg besiktnigen som står på listan här näst

Var för övrigt och kollade på En dag på strippen idag i piteå och fick grymt med inspiration till mitt bygge

[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:


Så där ja


[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 322
- Blev medlem: fre jan 13, 2006 11:26 am
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Fina åkafortprylar du har fått hem
Efter vissa råd skippar jag helt tänket på wastedspark med biltemaspolar så nu blir det usaorder och beprövad msdtändning för hela slanten

Efter vissa råd skippar jag helt tänket på wastedspark med biltemaspolar så nu blir det usaorder och beprövad msdtändning för hela slanten

En plånboksvänlig approach till bilhobbyn:
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Tackartackar , lär nog komma ett paket till imörrnUrban Lindström skrev:Fina åkafortprylar du har fått hem![]()
Efter vissa råd skippar jag helt tänket på wastedspark med biltemaspolar så nu blir det usaorder och beprövad msdtändning för hela slanten

det klias riktigt mkt i fingrarna nästan så ja måste montera msd 6al i veckan samt fixa brytarlöst ( får paketet imorgon )
Ska bli intressant hur bilen kommer att bete sig med 1 bar

sen ska jag väl passa på att börja montera tutan,fixa backläget sen ska det bara vara att beställa en regbesiktnings tid, efter regbesiktningen och allt är klar så blir det nog ett oljebyte tro ja för då har motorn gått ett par mil sen inkörningen!.
Fadern har fixat fram en Rak 40 olja till b20in

ah okej

[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 322
- Blev medlem: fre jan 13, 2006 11:26 am
- Ort: Umeå
- Kontakt:
De sitt int i pengarna här hör jag
Låter inte som en sekund för tidigt, blir nog risk för ena ordentliga enhjulare på byn kan jag tro
Är väl inte så fasligt långt till uppstart direkt men som vanligt är det alla smådetaljer som tar tid. Fick dit avgasbandage på extraktorn samt svetsa dit btrfästet så nu är railen klar iaf... Den ska ut på vägarna i sommar om så...!
Har ju kört några mil på billigaste sortens mineralolja för inkörningen men det börjar vara dags att byta ut den så den raka 40 oljan du skall köra på är högintressant.
Aja over and out

Låter inte som en sekund för tidigt, blir nog risk för ena ordentliga enhjulare på byn kan jag tro

Är väl inte så fasligt långt till uppstart direkt men som vanligt är det alla smådetaljer som tar tid. Fick dit avgasbandage på extraktorn samt svetsa dit btrfästet så nu är railen klar iaf... Den ska ut på vägarna i sommar om så...!

Har ju kört några mil på billigaste sortens mineralolja för inkörningen men det börjar vara dags att byta ut den så den raka 40 oljan du skall köra på är högintressant.
Aja over and out
En plånboksvänlig approach till bilhobbyn:
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
nja strö jobba och leva fattigt då går alltUrban Lindström skrev:De sitt int i pengarna här hör jag![]()
Låter inte som en sekund för tidigt, blir nog risk för ena ordentliga enhjulare på byn kan jag tro
Är väl inte så fasligt långt till uppstart direkt men som vanligt är det alla smådetaljer som tar tid. Fick dit avgasbandage på extraktorn samt svetsa dit btrfästet så nu är railen klar iaf... Den ska ut på vägarna i sommar om så...!![]()
Har ju kört några mil på billigaste sortens mineralolja för inkörningen men det börjar vara dags att byta ut den så den raka 40 oljan du skall köra på är högintressant.
Aja over and out

hah med störst sannolikhet


ah det låter bra det fast,borde man inte ha bra olja igentligen då man kör i motorn eller tänker ja galet nu?..
hehe jadu , jag ska ta och prova den inom loppet av 1 månad,får se om man märker någon större skillnad på oljetrycket

[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85