Köpte en 528 84a hade stått avställd i 8 år, fick hem bilen, körde henne lite och fick ventilsläpp, och det hela slutade med ett hål i topp och kolv så det va bara att leta upp en motor. så varför inte byta upp sig på en gång. Ramlade jag över en annons på en m535ia som låg ute som renoveringsobjekt.. Då karossen från 528 var i bättre skick va dt bara att börja flytta över.
Låter bilderna tala för sig själva
Precis uppstartad,
Sen kommer alla dumma idêer
Och slutligen en bild på bilen
Senast redigerad av cjagenmark den sön apr 12, 2015 10:35 am, redigerad totalt 14 gång.
toppen iväg lämand igen för o-ringning, olja till turbon fixad, pumpar ordnade och rör till tryckrör ordnade.. åkte med polarens 535 med metanol o snurra.. vilken inspiration man fick.. behöver delar !
Erikk skrev:Funkar det bra att köra o-ringarna i toppen istället för i blocket?
Jag vet faktiskt inte. vissa säger att rigarna kan sjunka in i godset. men dom jag vet som kör med det har inte haft några prob med det, så det funkar säkert.. annars blir det att göra det i blocket sen.
har trillat in en WG med.. någon som kört med denna ? 40mm hks kopia
M30 power är alltid trevligt, ang wg så är kopiorna kass lär bearbetas för att bli tät, fär en som inte har maskiner så går det att slipa in ventilen med ventilsippasta, Är den otät så missar man mycket spoolup dvs turbon laddar senare.
motivation åter igen.. fixat färdigt snoken. svetsat dit wg. ordnat tryckrör.. let dock dump fortfarande. ordnade även dp idag, vädligt mkt budget när man inte hittar rätt klämmor och dylikt, fick gå från 3,5" till 3" men det räcker utan vidare till effekten jag kommer plocka,