Jaha, bromsförsök nr2 avklarat.
Först fungerade inte datorkommunikationen med min nya usb-adapter, så det blev att köra med den gamla som strulade lite förra gången..
Den här gången hade jag bunkrat upp med lite extra datorer om det skulle bli mer strul.
Dock alla med sina egenheter så därför körde vi helst med den här om det gick.
Började så smått med lite låglast (allt hade ändrats sedan lambdastrulet förra gången, så det var bara börja om)
Gick väl vidare med viss belastning på lägre varv, efter en stund blev det rätt kraftigt svårdefinerat transmissionsljud
Först tyckte vi det verkade komma från bakaxeln, konstaterar att bromsarna gick lite varma.
Bort med oken, hjälpte inte något speciellt.
Tog bort allt som gick så bara drivaxlarna stack ut, samma sak men nu verkade ljudet defenitvt komma från växellådan

'
Bort med lådan och slakta:
Såhär ser en tko 600 ut på insidan.
Men något fel kunde vi inte hitta..
Lösa rullar på en massa ställen gör det en smula tungjobbat när den ska ihop..
Nähä, kunde det vara bakaxeln ändå, och ljudet leds över av kardanstången eller något?
Bert-ola försöker analysera, finns lite hugg.. eller?
(Ps. notera den missvisande varningsskylten på väggen.
Skulle snarare ha en sådan med en bil som åker över en kajkant ner i vattnet, känns som ett mer troligt cenario

)
Sagt och gjort, bort med drivaxlarna.
Lagren verkar helt ok.
Bort med klumpen:
Inga synliga fel, vi bestämde oss för att inte skruva isär yttligare för att det inte finns några fasta lägen så man får börja ställa in kuggflankspel och lagerförspänningar åtminstonde.
Man kan väl summera med
Eller bara att det går som vanligt.