
Jag går i samma tankar, men lär ta ett tag innan det blir verklighet såattsäga...
Backspärr.är röd någon spärr för att man inte ska gå förbi 1an eller är det backspärr??
På pricken rätt.blåa är för att man ska känna lägena/den ska stanna i läget?
Rätt igen.gula är där man fäster dragpinnen/växelreglage/penumatik?:S
Locket är tänkt att ersätta det befintliga locket på en m46-låda, det ska alltå sitta uppe på lådan.om locket skulle sitta på sidan av lådan skulle det ju bara vara att sätta en spak som det gröna?
I stort sett som det ser ut på lådan från början, en ledad stång från spaken till växelådan.men hur gör man när locket sitter ovan på?
Kugghjulet och slalomspårhjulet ska sitta på en axel som går igenom en bussning i locket.just ja hur får man de olika skivorna att reagera med varandra för det ska de väll?
Kunde inte svarat bättre själv.Du ser hålen vid övre och undre 'pilspetsen' på sista bilden?
Där ska det sitta stift som styr ut pilen så att den tappar greppet från kugghjulet. När spaken dras tillbaka till mittenläget dras kugghjulet inte tillbaka utan den stannar i den 'nya' växeln.
TackJerry Lundgren skrev:Locket är tänkt att ersätta det befintliga locket på en m46-låda, det ska alltå sitta uppe på lådan.om locket skulle sitta på sidan av lådan skulle det ju bara vara att sätta en spak som det gröna?
I stort sett som det ser ut på lådan från början, en ledad stång från spaken till växelådan.men hur gör man när locket sitter ovan på?
///Jerry Lundgren