Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Har du kört sönder något jörgen? Såg att du var anmäld.
Har inte hunnit med att titta på några väderleksrapporter ännu, men är det så att dom bara lovar regn tror jag inte att jag far iväg. Är ett litet projekt att ordna transport och med färjor å jobbet m.m...
Micke: Trodde inte att jag skulle hinna få ihop först, men lyckades ha allt klart ett par timmar innan sista färjan gick! Men kom ner vid elva på lördag kvällen och for där ifrån igen vid niotiden på söndag morgon p.ga vädret.
Till Kjula 3# ska allt funka i varje fall, och då ska jag vara där hela helgen!!
Har inte hunnit med att titta på några väderleksrapporter ännu, men är det så att dom bara lovar regn tror jag inte att jag far iväg. Är ett litet projekt att ordna transport och med färjor å jobbet m.m...
Micke: Trodde inte att jag skulle hinna få ihop först, men lyckades ha allt klart ett par timmar innan sista färjan gick! Men kom ner vid elva på lördag kvällen och for där ifrån igen vid niotiden på söndag morgon p.ga vädret.
Till Kjula 3# ska allt funka i varje fall, och då ska jag vara där hela helgen!!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 740
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
- Kontakt:
Det beror på hur man ser det...Det som är sönder är ekonomin, inspirationen och tillgänglig tid. Bilen är hel, bussen nybesiktigad och nästan färdig att användas. Jag fick lov att omprioritera lite den här gången.Kökarmicke skrev:Har du kört sönder något jörgen? Såg att du var anmäld.

Ha de'
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Framgångsrik Bracket racer

Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
ställer tyvärr in turen till Orsa i helgen.. Allt för mycket jobb och dåligt med tid är orsaken, och dom dystra väderleksrapporterna förstås.. Satsar på att få bilen ordentligt mappad och i skick för att bränna allt krut på dom återstående Mälardalen open tävlingarna istället. Ett hemmarace i höst hoppas jag på att det blir oxå.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Lite söndagslek hos dynocenter!
Idag va jag och garagepolaren å åkte lite rullande landsväg på skoj, finns en fin bänk bara ett par kilometer från garaget, så det passade riktigt bra att pyssla på med det idag när alla andra är på mantorp
Bilen funkade riktigt bra måste jag säga!!
Första pullet på 1.6bars ladd och mappen som lagts upp på gata gav den 421.4hk i motorn
kurvan var ganska svajjig, men det kan man förstå när den är gatmappad.
Vi jobbade oss upp i ladd och gick på lite bränslamapp, och nådde en bra bit över 500hk sträcket i motorn innan vi slutade för dagen.
Vi drog ett pull som gav 550.2hk och ett som gav 556.3hk men då for säkringen till soppapumpen å bilen totalklippte. För liten säkring.. Där har vi en stor orsak till att köra en enda stor amerikapump istället för att koppla på 2-3 stycke boschpumpar!
Skulle jag åkt två stycken bosch och ena hade stannat hade jag antagligen stekt motorn...
Sista pullet vi drog var för att dom ville pröva sin afr-mätare, men då glömde dom slå på fläkten så motorn gick 10-15 grader varmare än i dom andra pullen. då lämnade den 547hk.
dom tre sista pullen var på 2.2bars ladd.
Vi hade en max avgastemp på 580 grader tror jag, så den går fett.
Vi vågade inte gå ner mera på soppan för min lambda verkar inte helt pålitlig.
Men det känns som att jag inte behöver mer än 550hk just nu, är riktigt nöjd med dagen!!!
första pullet på 1.6bars ladd:

Det pullet som gav mest effekt, när soppapumpen dog...

Det första pullet på 1.6bar och det sista på 2.2 när motorn var lite för het i samma graf:

Lite samlade bilder från dagen!! det kommer nog fler bilder och lite film bara jag skulle få datorn att fatta att komunicera med videokameran..











33grader inne i hallen och lite över 37 utanför på väggen!!! en stor fläkt kan va bra till mycket


Bilen funkade riktigt bra måste jag säga!!
Första pullet på 1.6bars ladd och mappen som lagts upp på gata gav den 421.4hk i motorn
kurvan var ganska svajjig, men det kan man förstå när den är gatmappad.
Vi jobbade oss upp i ladd och gick på lite bränslamapp, och nådde en bra bit över 500hk sträcket i motorn innan vi slutade för dagen.
Vi drog ett pull som gav 550.2hk och ett som gav 556.3hk men då for säkringen till soppapumpen å bilen totalklippte. För liten säkring.. Där har vi en stor orsak till att köra en enda stor amerikapump istället för att koppla på 2-3 stycke boschpumpar!
Skulle jag åkt två stycken bosch och ena hade stannat hade jag antagligen stekt motorn...
Sista pullet vi drog var för att dom ville pröva sin afr-mätare, men då glömde dom slå på fläkten så motorn gick 10-15 grader varmare än i dom andra pullen. då lämnade den 547hk.
dom tre sista pullen var på 2.2bars ladd.
Vi hade en max avgastemp på 580 grader tror jag, så den går fett.
Vi vågade inte gå ner mera på soppan för min lambda verkar inte helt pålitlig.
Men det känns som att jag inte behöver mer än 550hk just nu, är riktigt nöjd med dagen!!!
första pullet på 1.6bars ladd:

Det pullet som gav mest effekt, när soppapumpen dog...

Det första pullet på 1.6bar och det sista på 2.2 när motorn var lite för het i samma graf:

Lite samlade bilder från dagen!! det kommer nog fler bilder och lite film bara jag skulle få datorn att fatta att komunicera med videokameran..











33grader inne i hallen och lite över 37 utanför på väggen!!! en stor fläkt kan va bra till mycket


Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
enligt referensrepan vi körde till att börja med har jag ca 7% drivlineförlust, effekten på papprena är beräknad i motorn, vi mätte ca 520hk som mest på hjulen
Den flacka kurvan längst ner är transmissionsförlusten

Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
tanken e den jo! börjar bli duktigt körsugen. Är bilutställning här på Åland nu i helgen, sen ska jag ner till veidec å titta, å sen e de kjula, så jag ska väl förhoppningsvis inte lyckas ha slut på den! Haha, fan va man e rädd för att nöta på grejjerna..
E sugen på att köra lite rullande landsväg till oxå, å få upp avgastempen lite. Bredbandslambdan borde va i ordning igen nu, så man vågar börja lita på den.
Sku va kul att bottna turbon! 61mm in, va ska det räcka till?
Ska se om de blir att spänna upp den efter kjula#3.
har för övrigt haft ner lådan en sväng för att se över lite oljeläckage, och titta hur koplingsmekansismen såg ut, bytt olja i axel å låda m.m och så har jag byggt en oljefälla under motor å låda oxå.
Vad har ni andra som byggt oljefällor lagt i för absorberande material? Det ska ju va flamsäkert.... Vad är flamsäkert om det får lite olja i sig??
Funderar på att plocka i några såndärna gråa wurth trasor i baljan, dom e tunna å bör suga upp ganska bra.
Skulle va bra med lite tips!

E sugen på att köra lite rullande landsväg till oxå, å få upp avgastempen lite. Bredbandslambdan borde va i ordning igen nu, så man vågar börja lita på den.
Sku va kul att bottna turbon! 61mm in, va ska det räcka till?
Ska se om de blir att spänna upp den efter kjula#3.
har för övrigt haft ner lådan en sväng för att se över lite oljeläckage, och titta hur koplingsmekansismen såg ut, bytt olja i axel å låda m.m och så har jag byggt en oljefälla under motor å låda oxå.
Vad har ni andra som byggt oljefällor lagt i för absorberande material? Det ska ju va flamsäkert.... Vad är flamsäkert om det får lite olja i sig??
Funderar på att plocka i några såndärna gråa wurth trasor i baljan, dom e tunna å bör suga upp ganska bra.
Skulle va bra med lite tips!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Fina bilder björn, tack!!
De va skoj att ställa ut den, fick många positiva kommentarer! Har ett par bilder själv som jag ska lägga in sen om de blev nåt av dom
De va skoj att ställa ut den, fick många positiva kommentarer! Har ett par bilder själv som jag ska lägga in sen om de blev nåt av dom
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Lastat å klart, Kjula here we comes!!
Fan va de ska bli skönt att få provköra! hoppashoppas att vädret blir bra

Fan va de ska bli skönt att få provköra! hoppashoppas att vädret blir bra
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek