Ja bilen är nu bromsad lite och nästan provkörd..
Tar en resume över förra veckan.
Då det var körning på sätna förra helgen och jag började bli klar med bilen så gjorde jag ett dunder ryck under veckan innan för att få prov köra. Då det kan bli dåligt med körning resten av sommarn då jag snart ska få barn
Men det var nog inte tänkt att jag skulle köra då allt gick i mot.
Gjorde klart det mesta på bilen helgen före så det var bara bromsning och eventuellt lite så fix kvar inför tävlingen. Torsdag efter jobbet skulle jag köra upp bilen till banan och där efter åka ner till bror min i torsby som tog studenten där 45mil enkel resa. För att åka hem på fredag igen för att kunna köra på lördag.
Började med att det strulade med stageningen av spridarna å då jag varken hade tid eller ork att fixa det så skruvade jag ditt ett sett med 1680cc spridare och körde med bara dom.
Hade lite problem med misständningar sen men det löste sig med lite dwell inställnigar och knacka stiften lite.
Flöt på rätt ok med bromsningen men var lite besviken på effekten då jag tyckte inte den va va den borde vara vid de trycken jag körde på gentemot den förra turbon.
Men började lägga på rätt mycket tändning och det svara den bra på.
Sen tog det roliga slut då spridarna började gå i botten och dessutom lossnade låsningen till växellänkage staget då den var gammal och slite.
Och det vibrerade givet vis loss och tog i kardan och bröts bort.
Så då av bröt jag.
Hade då fått ur 676.7WHP vid 8500rpm och 1,7bar i tryck kör med runt 30gr tändning. Effekten steg fort farande vid 8500rpm så den är varvvillig som tusan nu när jag ställt insugskammen lite vassare än förra gången

Men spridarna gick på 92% duty så jag ville inte köra nå längre. Och effekten va nog för att testa chassit speciellt då jag inte hade hunnit gjort nå wheelebars.
På torsdagen när jag skulle backa ut bilen för att prov börna lite och sen lasta fick jag inte i backen... Fick trixa lite med det så fick jag till den men var fort farande lite krånglig att få i.
Backade ut och drog en börn och det gick rätt fint.
Vände och skulle göra en till på vägen till baka. låste den på linelocken och panga ett pargånger på launchen och släppte kopplingen då far bilen i sidan och då det står ett räcke ganska nära så släppte jag gasen och koppla ur försöker köra fram men det känns käkligt skumt öppnar då dörren och kollar bak då sticker däcket ur hjulhuset och har slitit lös skärmbreddaren
Har slitit av alla bultarna på vänster bak. Ringde en polare som kom och hjälpte mig få bort bilen ur vägen och jag ringer runt till varenda kotte jag känner som kan tänkas ha nya bultar. Och tur som va fick jag tag på nya. Så jag skyndade mig att skruva bort drivaxeln. vid det här laget skulle bilen redan varit uppe på banan och vi varit på väg till torsby.
Kl:00:00 kom vi i väg till torsby och var framme 04:45 så det blev inte mycket sova..
17:00 på frdagen for vi hemmåt igen och var hemma runt 23.
Klev upp 6 på lördag för att åka upp och lasta av samt besikta bilen.
Besiktningen gick super fint passade på att väga bilen och den vägde 1000,5 kg med mig i men utan huven på.
Dax för första vändan, Rulla fram till vattnet lägger i ettan men den far ur igen när jag släpper upp kopplingen skyndar mig att lägga i den igen så där lätt stressad man är när man står där dumpar koppling och det knakar till lite lätt och det driver inget.. va fan fick jag inte i växeln i iaf..
Tjongar i den ordentligt och börnar. sen när jag ska i med backen finns det ingen back

det första som knaka va back drevet. Hade på nått sätt lyckats få i backen fast den brukar va grymt svår att få i.... Ridå ingen back ingen körning allt jobb i onödan var måttligt less...
Men men nu kan jag fixa lite andra grejer på en gång och bromsa ur lite mer mos och fixa wheelebars. Vore fint med 1000hk och har räknat lite på det och med 2,5bar i ladd borde det gå
Ska nog åka ner och köra i söderhamn nån onsdag fram över är sjukt kör sugen!!